قهرمان حادثه مسجد «لینوود» نیوزلند: تروریست شکست خورد و مسلمانان پیروز شدند

قهرمان حادثه مسجد «لینوود» نیوزیلند در گفت و گو با خبرگزاری آناتولی درباره حمله به دو مسجد در کرایست چرچ تاکید کرد که تروریست شکست خورد و مسلمانان پیروز شدند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «آناتولی»، در جریان کشتار مسلمانان سال 2019 میلادی در نیوزیلند، نام یک مرد افغان از سوی پلیس نیوزیلند اعلام شده است که با واکنش خود مانع کشتار بیشتر مسلمانان در حمله به دومین مسجد در شهر کرایست چرچ شده است.

 

عبدالعزیز وهاب زاده  در گفت و گو با آناتولی گفت:  در روز حمله برینتون تارانت، استرالیایی تبار به مسجدی در لینوود حمله کرد و من موفق شدم جان 100 نمازگزار داخل مسجد را نجات دهم، حمله ای که منجر به کشته شدن 51 نفر شد.

 

عبدالعزیز به خاطر این کار قهرمانانه خود مدال «صلیب نیوزیلند»، بالاترین نشان این کشور را دریافت کرد، زیرا با اقدام قهرمانانه خود توانست جان نمازگزاران حمله به دو مسجد در نیوزیلند را نجات دهد.

 

وی افزود: کسب بالاترین نشان از کشور نیوزیلند تاکیدی بر آن است که مسلمانان پیروز شده اند و تروریست ها شکست خورده اند.

 

این قهرمان اهل افغانستان تاکید کرد: برنیتون تارانت، تروریست استرالیایی تبار به خاطر این اقدما خود علیه مسلمانان به حبس ابد محکوم شده است و به خاطر اتهامات خود امکان آزادی مشروط را نیز ندارد.

 

وی درباره وقایع آن روز گفت: وقتی فهمیدم این فرد به مسجد حمله کرده است یک دستگاه پرداخت را که در آنجا بوده برداشته و به سمت مرد مهاجم پرتاب کردمو مهاجم که برای برداشتن سلاح دیگری به سمت خودرو‌یش رفته بود، به سمت من شلیک می کند اما من خود را بین خودروها پنهان کردم.

 

وی در ادامه گفت: من به سمت خودروی فرد مهاجم رفتم و سلاح مهاجم را با خشاب خالی از داخل خودرو بر داشتم و با او رو در رو شدم. وقتی مهاجم مرا با تفنگی که در دست داشتم دید، اسلحه‌اش را به زمین انداخت و به سمت خودرو‌یش دوید. سپس خطاب به مهاجم فریاد زدم: بیا اینجا، بیا اینجا تا توجه او را به خودش جلب کنم.

 

عبدالعزیز همچنین گفت: مهاجم داخل شد و من اسلحه را به سمت خودرو او پرت کردم، مهاجم فقط به من دشنام داد و سوار بر خودرو از محل گریخت.

 

وی پس از توضیح درباره حادثه گفت: گرفتن مدال شجاعت در نیویزیلند به مسلمانان می گوید که چقدر قابل اهمیت هستند. وی افزود: ما به عنوان انسان باید در حد توان خود به جان دیگران کمک کنیم.

 

گفتنی است، مسجد نور لینوود در شهر کرایست کراچ سال 2019 هدف حمله تروریستی قرار گرفت و یک مسجد دیگر نیز مورد هدف قرار گرفت که در این دو حمله 51 نفر کشته و 40 نفر زخمی شدند.

کد خبر 1130832

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha