ضرب الاجل جدید مقاومت به رژیم صهیونیستی

مقاومت فلسطین مجددا برای رژیم اشغالگر صهیونیستی ضرب الاجل تعیین کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «مرکز اطلاع رسانی فلسطین»، روزنامه «العربی الجدید» امروز یکشنبه به نقل از برخی منابع فلسطینی آورده است که گروه‌های مقاومت فلسطین در نوار غزه توافق کرده‌اند که در صورت شکست تلاش‌های واسطه‌ها برای ملزم کردن رژیم صهیونیستی به عمل به تعهدات خود به موجب توافق آتش‌بس در غزه اعم از بازسازی این باریکه و بهبود اوضاع اقتصادی آن، به سمت تشدید تدریجی اقدامات خود علیه این رژیم پیش بروند.

 

بر همین اساس، گروه‌های مقاومت تا اواسط ماه ژانویه به طرف‌های واسطه مهلت داده‌اند تا رژیم صهیونیستی را برای این منظور تحت فشار قرار دهند.

 

در حالی که رسانه‌های اسرائیلی مجددا مدعی شدند که رژیم صهیونیستی هرگونه بازسازی غزه را به بازگرداندن نظامیان اسیر خود از این باریکه مرتبط ساخته، اما برخی منابع در مقاومت این اخبار را رد و تاکید کردند که چنین چیزی امکان ندارد و مسئله پیوند دادن بازسازی غزه به هر پرونده دیگری به کلی منتفی شده است.

 

این در حالی است که مقاومت فلسطین از طریق آزمایش‌های موشکی روزانه خود پیام‌های واضح و آشکاری به رژیم صهیونیستی می‌دهد و همزمان در تلاش برای تقویت توان موشکی خود نیز هست.

 

در سایه ادامه محاصره غزه و تاخیر در بازسازی ویرانی‌های حاصل از جنگ در این باریکه، شواهد و دلایل زیادی از احتمال نزدیک شدن این باریکه به درگیری و تقابل نظامی دیگر با دشمن صهیونیستی حکایت دارد. در صورتی که طرف‌های واسطه موفق نشوند کاری انجام دهند و رژیم صهیونیستی را وادار کنند به تعهدات خود عمل کند، تشدید تنش و درگیری دور از ذهن نخواهد بود.

 

طرف‌های واسطه تا این لحظه نتوانسته‌اند پیشرفتی در مذاکرات با رژیم صهیونیستی حاصل کنند و علت آن را هم ضعف دولت کنونی این رژیم و ناتوانی آن در اتخاذ تصمیمات مهم و حساس به ویژه در زمینه مبادله اسرا با حماس و اهتمام این رژیم به جبهه شمالی و پرونده هسته‌ای ایران عنوان کرده‌اند.

 

تهدیدات اخیر حماس در رابطه با تشدید تنش و درگیری با رژیم صهیونیستی در صورت عدم حل مشکلات و بحران‌های غزه، موجب شده تا شاهد تحرک مصر و طرف‌های بین‌المللی باشیم و در همین راستا اخیرا هیئتی از سازمان اطلاعات مصر در راستای تثبیت آتش‌بس بین رژیم صهیونیستی و مقاومت به غزه و تل آویو سفر کرد.

کد خبر 1130841

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha