آیت‌الله نوری همدانی در دیدار رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی: مردم امروز تشنه اسلام ناب هستند

مرجع تقلید شیعیان با تأکید بر اینکه مردم امروز تشنه اسلام ناب هستند، گفت: باید اسلام ناب و اهل‌بیت(ع) را به دنیای امروزی معرفی کنیم و این موضوع نیازمند فرد فقیه و عالم است.

 
به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی» ،مرجع تقلید شیعیان با تأکید بر اینکه مردم امروز تشنه اسلام ناب هستند، گفت: باید اسلام ناب و اهل‌بیت(ع) را به دنیای امروزی معرفی کنیم و این موضوع نیازمند فرد فقیه و عالم است.
به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، حجت‌الاسلام والمسلمین ایمانی‌پور در ادامه برنامه سفر خود به شهر مقدس قم، با آیت‌الله العظمی نوری همدانی، مرجع تقلید شیعیان دیدار و گفت‌وگو کرد. 
آیت الله نوری همدانی با بیان اینکه خداوند متعال نعمت‌های زیادی به انسان داده و در روز قیامت از این نعمت‌ها بازخواست خواهد کرد، گفت: این موارد و سایر مسائل نشانه عظمت الهی است.
این مرجع تقلید با تأکید بر اینکه مسئولیت انواعی دارد و مهمترین آنها مسئولیت اجتماعی و فردی و در ادامه خدمت رسانی به مردم است، افزود: مسئولیت فرهنگی و ارتباطات داشتن با مردم دنیا مسئله مهمی است و این کار را هم باید افرادی به عهده بگیرند که در بیان معارف دینی قوی هستند.
آیت الله نوری همدانی با بیان اینکه مردم دنیا، اسلام را از کتاب‌های اهل سنت گرفتند، عنوان کرد: این مسائل نشان می‌دهد که باید برای تبیین و ترویج دین در دنیای کنونی تلاش‌های بیشتری کرد.
معظم له با اذعان اینکه ما باید اسلام ناب و اهل بیت(ع) را به دنیای امروزی معرفی کنیم و این نیازمند فرد فقیه و عالم است، اظهار کرد: معرفی اسلام اهل بیتی(ع) کار بزرگی است و باید تلاش فراوان کرد.
آیت‌الله نوری همدانی گفت: مردم امروز تشنه اسلام ناب هستند و مسئله وقتی جدی تر می‌شود که مسلمانان زیر سلطه غرب قرار دارند و اگر ما اسلام ناب را درست و به موقع معرفی می‌کردیم، نباید مسلمانان گرفتار سلطه غرب می‌شدند.
معرفی تصویر روشنی از ایران و اسلام رحمانی به جهانیان
حجت‌الاسلام والمسلمین ایمانی‌پور در سخنانی، با تأکید بر اینکه سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی از زمان تأسیس عهده‌دار دیپلماسی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور بوده و هست، گفت: از توصیه‌های رهبر معظم انقلاب در مسیر رویکردهای این سازمان به عنوان قرارگاه مشترک فعالیت‌های فرهنگی بین‌المللی کشور استفاده می‌کنیم.
وی افزود: فعالیت‌های مختلفی برای این سازمان تعریف شده که مهمترین آنها، ارائه و معرفی تصویر روشنی از جمهوری اسلای ایران و اسلام رحمانی به جهانیان است.
رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با بیان راهبردهای پیشگیری و مقابله با اسلام هراسی و ایران هراسی مطرح کرد: در دنیای امروز که با اسلام هراسی و ایران هراسی مواجه هستیم، وظیفه داریم تصویر شایسته‌ای از ایران نمایش دهیم و نسبت به معرفی آموزه‌های مکتب اهل بیت(ع) تلاش کنیم.
وی در ادامه سخنانش، تأکید کرد: هدف دشمن، اسلام ‌هراسی و ایران هراسی است و به وسیله نام اسلام به دنبال تخریب آن هستند، اما خوشبختانه عده‌ای از نیروهای جوان انقلابی هستند که در مسیر جبهه فرهنگی انقلاب تلاش می‌کنند.
حجت‌الاسلام والمسلمین ایمانی‌پور به اعزام مبلغان و نخبگان فرهنگی به کشورهای مختلف اشاره کرد و گفت: این سازمان توانسته زمینه حضور تعداد زیادی از مبلغین غیرایرانی که در ایران تحصیل کرده و علاقه‌مند به تبلیغ هستند را در کشورهای خودشان فراهم کند تا پیام اسلام ناب محمدی(ص) را به سراسر جهان برساند.
وی خاطرنشان کرد: امیدوارم در دوره دهم ریاست سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، شاهد تحول باشیم و برای تحقق دیپلماسی فرهنگی از ظرفیت‌های بالقوه، هدف‌گیری، سیاست‌گذاری و راهبردهای صحیح استفاده و رو به جلو قدم برداریم.
کد خبر 1130849

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha