آموزش بیش از ١٠ هزار بی سواد سهمیه گلستان در سال جاری/ بزرگترین چالش ما شناسایی بی‌سوادان است 

حبیبی گفت: آموزش ١٠ هزار و ۵٠ نفر بی سواد سهمیه نهضت سوادآموزی گلستان در سال جاری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «محمد حبیبی» عصر امروز (یکشنبه ۵ دی) در نشست خبری که به مناسبت هفته نهضت سواد آموزی برگزار شد، در خصوص شاخص های سواد در گلستان گفت: بر اساس سرشماری سال ۹۵، جمعیت استان در سال ۹۵ یک میلیون و ۸۶۸ ۱هزار و ٨١٩ نفر بود و جمعیت ١٠ تا ۴٩ سال استان یک میلیون و ١٢٩ هزار و ٩۵٩ نفر بودند که رتبه ٢١ کشور را داشتیم.

 

معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش گلستان افزود: از این تعداد ۶٨ هزار و ٨۴٧ نفر بی سواد بودند که ٣٣.۵ درصد را مرد و ۶۶.۵ درصد را زن تشکیل می دهند.

 

وی ادامه داد: با تلاش های صورت گرفته تا پایان سال ۹۹ نرخ سواد استان گلستان ۹۶.۶ درصد برابر با میانگین کشور است.

 

حبیبی با بیان اینکه ثبت نام در دوره های سواد آموزی با مدرسه متفاوت است، گفت: ثبت نام در کلاسهای نهضت سوادآموزی از اول مرداد تا ۱۵ دی ماه است و بی سواد تا ۱۵ دی ماه مهلت دارند برای ثبت نام اقدام کنند.

 

وی حجم اختصاص داده برای سوادآموزی امسال گلستان ١٠ هزار و ۵٠ نفر اعلام کرد و افزود: از این تعداد ۴ هزار و ۵٠٠ نفر برای دوره سواد، دو هزار و ٣٠٠  نفر برای دوره انتقال و ۲ هزار و ۹۰۰ نفر هم در دوره تحکیم است.

 

حبیبی گفت: حجم دوره انتقال ۱۰۰ درصد پوشش داده شده ولی در دوره سواد و تحکیم نزدیک به ۶۰ درصد پوشش داده شده که تا پایان ۱۵ دی برای پوشش کامل فرصت داریم.

 

وی ادامه داد: نهضت سواد اموزی علاوه بر سواد به دنبال حرفه آموزی نیز است که در مراکز یادگیری محلی سواد آموزی با روش‌های جدید مهارت های اجتماعی آموزش داده می‌شود.

 

معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش گلستان گفت: در استان ۹ مرکز یادگیری محلی سوادآموزی وجود دارد که از این تعداد دو مرکز دولتی، ۵ مرکز غیردولتی و دو مرکز مشارکتی است.

 

حبیبی افزود: بزرگترین چالش ما شناسایی بی‌سوادان است و مبنای ما بر اساس سرشماری سال ۹۵ است.

 

وی در خصوص آموزش دهندگان سوادآموزی، گفت: یک هزار و ٢١٧ نفر برای آموزش سوادآموزی با ما همکاری دارند که در سامانه سواد آموزی فعال هستند.

 

معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش گلستان اظهارداشت: کسانی می توانند کلاس بردارند و با نهضت سوادآموزی همکاری کنند که فعال باشند اگر کسی غیرفعال باشد نمی‌تواند در کلاس‌های نهضت سواد آموزی شرکت کنند.

 

کد خبر 1130961

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha