پیشرفت ۸۰ درصدی پروژه مهدوی/پروژه سبزه میدان تا آبان ۱۴۰۱ به بهره برداری می رسد

به گفته احمد صفا، پیشرفت فیزیکی پروژه سبزه میدان ۶۷ درصد است و پیش بینی می شود تا آبان سال ۱۴۰۱ به بهره برداری برسد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، در تور یکروزه خبرنگاران زنجانی از پروژه های در دست اجرای شهرداری زنجان، مدیر پروژه سبزه میدان با اشاره به اینکه پروژه در شهریورماه سال 98 ا با اعتبار 64 میلیارد تومان  به عنوان قرارداد اولیه آغاز به کار کرد.

 

احمدصفا ادامه داد: بعد از شروع پروژه به جهت تغییرات اعمال شده در راستای ارتقاء کیفیت پروژه از زمانبندی پیش بینی شده عقب ماندیم که یکی از این تغییرات مربوط به ساختمان تالار پروژه با هفت هزار مترمربع بود که پیشتر برای آن پارکینگی پیش بینی نشده بود و در حال حاضر 140 واحد پارکینگ احداث شد.

 

همچنین در رواق چپ و راست پروژه محلی برای تجمعات مجهز به نیمکت و آب نما تعبیه شده است. مرکز ساختمان با 3700 مترمربع زیربنا کاربری فرهنگی دارد و در بخش غربی و شرقی پروژه نیز رمپ هایی برای ورود و خروج خودروها پیش بینی شده است.

 

مدیر این پروژه به باغچه های تعبیه شده در محل پروژه به صورت باغ موزه اشاره کرد و گفت: مهمترین عامل تاخیر در اجرای پروژه سبزه میدان معارضات مربوط به پروژه بود.

 

وی با اشاره به اینکه ذینفعان این پروژهمه مردم هستند و برای اجرای شدن این پروژه 50 میلیارد تومان تملک داشتیم، افزود: پشرفت فیزیکی پروژه سبزه میدان 67 درصد است و پیش بینی می شود تا آبان سال 1401 به بهره برداری برسد.

 

تاکنون93 میلیارد تومان برای پرداخت صورت وضعیت پیمانکاران پرداخت شده و برای نهایی شدن آن به 130 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

 

در پروژه سبزه میدان به دلیل بالا بودن سطح آب های زیرزمینی امکان حفر چاه جذبی نیست و در این خصوص مکاتباتی با آب و فاضلاب استان زنجان انجام شده است.

 

در قسمت جنوبی این پروژه ساخت پله مشاهیر در دست اجرا می باشد و این قسمت پروژه 6.6 هکتار مساحت دارد و 3700 مترمربع از آن برای ساخت مغازه های غربی و شرقی اختصاص یافته است.

 

پروژه تجاری اداری مهدوی از دیگر پروژه های بازدید شده توسط خبرنگاران بود که رئیس سازمان سرمایه گذاری و مشارکتهای مردمی شهرداری زنجان در توضیح آن گفت: این پروژه در 11 دی ماه سال 95 با اعتبار 96 میلیارد و 400 میلیون تومان کنگ زنی شد.

 

نوری گفت: در این پروژه که در 10 طبقه ساخته می شود، سه طبقه به پارکینگ اختصاص دارد و 15 هزار مترمربع برای ساخت 4845 واحد تجاری تخصیص داده شده است.

 

پیشرفت فیزیکی این پروژه 80 درصد است و پیش بینی می شود تا اوایل سال 1401 به بهره برداری برسد. در این مجموعه فضاهایی برای فعالیت های فرهنگی و کتابخانه تعبیه شده است.

 

بازدید از تقاطع غیرهمسطح پل امام حسن مجتبی(ع) از دیگر پروژه هایی بود که خبرنگاران زنجانی از آن بازدید کردند و مجری طرح در این خصوص گفت: این پل در سال97 کلنگ زنی شد و به بهره برداری سید ولی ساخت یوترن آن در حال حاضر اجرا می شود و عمده مشکل آن معارضات شهری و دستگاه های خدمات رسان بود.

 

انصاری ادامه داد: لاین جنوبی در اجرای این پروژه به مدت سه ماه و لاین شمالی به مدت 1.5 ماه مسدود خواهد ماند و تا سه ماهه اول سال آینده به بهره برداری می رسد.

 

در اجرای این پروژه تاکنون 50 میلیارد تومان هزینه شده  و برای اتمام آن نیز 10 میلیارد تومان هزینه نیاز است.

 

 

کد خبر 1130964

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha