مانور ایمنی در برابر زلزله در آستارا برگزار شد

در سالروز حادثه دلخراش و اسفناک بم، مانور ایمنی در برابر زلزله در بندر مرزی آستارا برگزار شد.

«سید سجاد موسوی» در حاشیه اجرای مانور ایمنی در برابر زلزله به خبرنگار خبرگزاری شبستان گفت: با هدف توانمندسازی دانش‌آموزان در مقابل حوادث طبیعی و در سالروز زلزله دلخراش و اسفناک بم مانور ایمنی در برابر زلزله در مدرسه دخترانه شاهد بندر مرزی آستارا برگزار شد.

 

مدیر آموزش و پرورش بندر آستارا با بیان‌اینکه این مانور به همت اداره آموزش و پرورش و مشارکت جمعیت هلال احمر و اعضای ستاد مدیریت بحران این شهرستان برگزار شد،افزود: در این مانور پس از به صدا در آمدن زنگ هشدار زلزله، دانش‌آموزان ارزیابی سریع و دقیق را از محیط زلزله به عمل آورده و به تخلیه اضطرای از کلاس‌های درس اقدام کردند.

 

وی تصریح‌کرد: انتقال مصدومین به مراکز درمانی و ارائه کمک‌های اولیه توسط امدادگران به مصدومین از بخش‌های دیگر مانور ایمنی در برابر زلزله در مدرسه شاهد آستارا بود.

 

موسوی، ایران را یکی از کشورهای زلزله خیز جهان دانست و گفت: هر ایرانی باید برای مقابله با هرگونه بلایای طبیعی از آمادگی اولیه برخوردار باشد تا بتواند جان خود و همنوعانش را در برابر حوادث غیر مترقبه در امان نگه دارد.

 

مدیر آموزش و پرورش بندر آستارا با بیان‌‎اینکه در هر خانواده ایرانی باید یک امدادگر دوره دیده وجود داشته باشد، خاطرنشان‌کرد: اگر یک فرد از میان یک خانواده با دوره های آموزش مقابله با حوادث طبیعی آشنا باشد می تواند جان خود و خانواده اش را نجات دهد.

 

گفتنی است، روز ۵ دی ماه مصادف با زلزله دلخراش بم در تقویم کشور، روز ملی ایمنی در برابر زلزله نامگذاری شده است.

کد خبر 1130985

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha