مهمترین رسالت فرهنگی دستگاه های اجرایی اقامه نماز است

حجت الاسلام ابراهیمی گفت: دستگاه های اجرایی باید به اهمیت اقامه نماز و ترویج کارهای فرهنگی جهت ترویج فرهنگ نورانی نماز، اهتمام ویژه ای داشته باشند .

حجت الاسلام عباسعلی ابراهیمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، حجت الاسلام «عباسعلی ابراهیمی» ‌عصر امروز(۵دی) در گردهمایی فصلی ستاد اقامه نماز استان مازندران که به میزبانی دانشکده فنی و حرفه ای امام محمدباقر (ع) ساری برگزار شد، با اشاره به برگزاری کنگره بین‌المللی نهج البلاغه به میزبانی مرکز استان مازندران، اظهار کرد: آنچه که برای ما باارزش است این است که این ایام متعلق به زهرای مرضیه (س) است، پیامبر اکرم (ص) در تعریف و تمجدید ایشان را نورالله می‌دانند.

 

دبیر ستاد اقامه نماز مازندران افزود: اگر بخواهیم به قرب باری تعالی برسیم باید محبت این خانواده را در دلمان تقویت کنیم تا از پیروان واقعی حضرت باشیم، همچنین باید بدانیم که نماز عمود دین است.

 

 

حجت الاسلام ابراهیمی تصریح کرد: پیامبر اکرم (ص) امام حسین (ع) را مصباح الهدی دانست، اینها در مسیر ترویج نماز و ارزش‌های آن جانشان را فدا کردند، ما نباید این مهم را از دست بدهیم و موظفیم که خودمان را به این نور برسانیم.

 

 

وی یادآور شد: مدیران نماز باید جزییات کار و ساماندهی امور را به ستاد بسپارند، ما یک شرح وظایف عمومی داریم که به ۱۱۰ دستگاه در مازندران ابلاغ شده، اینکه هر اداره باید نمازخانه داشته باشد و فعال باشند، چنانچه موارد اجرایی نشود باید ما در جریان باشیم.

 

 

حجت الاسلام ابراهیمی گفت: از نیروهای فعال انتظار می‌رود نسبت به پهن کردن فرش نمازی در فضای بسته، برگزاری مرتب شورای اقامه نماز متشکل از اعضا با هدف رفع معضلات موجود، توجه به اقامه نماز اول وقت و تشکیل شورای آموزشی برای نماز با استفاده از نیروهای دوره دیده از قم توجه ویژه کنند.

 

 

وی با بیان اینکه خوشبختانه رئیس جمهور وقت توجه ویژه‌ای به رفع مشکلات ستاد اقامه نماز دارند، اذعان کرد: امید است با همکاری دبیران و کمک دولت مشکلی در این حوزه نداشته باشیم، مبلغان نماز باید برای سایرین جاذبه داشته باشند.

 

 

حجت الاسلام ابراهیمی اضافه کرد: امام جماعت و روحانی مسجد یک سری موارد را رعایت می‌کند، ارتباط و تعامل با این عزیزان ضرورت دارد، دستگاه‌های فرهنگی وظیفه دارند به نمازخانه‌های غیرمتعارف بین راهی در مازندران توجه کرده و نسبت به بازسازی آن اقدام کنند، ما برنامه‌ریزی کردیم همه مکان های بین راهی به شرط کمک دستگاه‌ها و اماکن مربوط مجهز به نمازخانه باشند.

کد خبر 1131001

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha