ملت ایران اسلامی بیدار و دشمن شناس است

حجت‌الاسلام بابایی با بیان اینکه ملت ایران اسلامی بیدار و دشمن شناس است نهم دی را فرصتی برای بصیرت‌افزایی خواند و گفت: ملت ایران اسلامی به خاطر اطاعت از ولایت توانست از آزمون‌هایی سخت سرافراز بیرون بیاید.

حجت‌الاسلام «علی اکبر بابایی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، ضمن گرامیداشت روز بصیرت و میثاق امت با ولایت که در تقویم جمهوری اسلامی ایران نقش بسته است اظهار داشت: در روز نهم دی ملت رشید ایران تعهد خود را نسبت به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بار دیگر به منصه ظهور رساندند.

 

امام جمعه لوشان عنوان داشت: در طول تاریخ و با ظهور اسلام پیغمبر اکرم(ص) و ائمه اطهار(ع) راه و طریقت زندگی درست و سعادت‌بخش را در پیش روی افراد جامعه گذاشتند از طرفی افکار پلید و زشتی که تنها عقب‌گرد و انحطاط را برای اجتماع به ارمغان داشت نیز در این میان به رشد و نمو خود ادامه دادند.

 

بابایی بصیرت را به معنای دیدن حقیقت و درک کردن معنی زندگی درست و سالم دانست و تصریح کرد: بصیرت یعنی آگاهی از حقایق و ارزش‌هایی که سعادت را برای انسان به ارمغان می‌آورد و هم قرآن کریم و هم لسان روایات ما نسبت به این مؤلفه مهم توجه و تاکید فراوانی دارند.

 

وی ابراز داشت: در طول تاریخ دیدیم هر وقت مردم دنباله‌روی اولیاء، حجج و انبیاء الهی شدند و بصیرت لازم را برای سعادت دنیا و آخرت به دست آوردند کمتر دچار چالش شدند و یا اصلا در مسیر انحراف قرار نگرفتند به بیان دیگر بسیاری از مشکلاتی که حادث می‌شود به این علت است که بشر از حقیقتی فرار کرده و به اندیشه‌های باطل سوق پیدا کرده است.

 

امام جمعه لوشان با ولایت الهی همراه بودن را یکی از نشانه‌های بارز بصیرت ذکر کرد و یادآور شد: هر وقت ما در طول تاریخ چهل ساله عمر انقلاب اسلامی دنباله‌روی امام و خلف امام مقام معظم رهبری حرکت کردیم دشمنان برای برگشت مجدد و تسلط یافتن بر اوضاع و منافع این کشور مأیوس شدند.

 

بابایی با تاکید بر اینکه هر زمان که لغزشی در جامعه اتفاق افتاده دشمن یک گام به جلو نهاده و آسیب‌هایی متوجه کشور شده است تصریح کرد: نهم دی در واقع حرکت و تصمیمی بوده است که ملت ایران در برابر فتنه‌گران و فتنه‌انگیزان دنیا اتخاذ کردند و ما دیدیم که اقدامات مردم در سایه ولایت، دشمنان را به عقب راند و دسیسه‌هایشان را خنثی کرد.

 

وی ادامه داد: در تاریخ اسلام از بعد پیغمبر اکرم(ص) می‌بینیم به دلیل آنکه ولایت حقیقی بر جامعه حاکم نشد امت اسلامی آسیب‌های فراوانی دید و آن امت واحده‌ای که نبی مکرم اسلام(ص) آرزویش را داشت متاسفانه محقق نشد اما امام خمینی(ره) آزمون دیگری را برای جامعه اسلامی این زمان رقم زد.

 

امام جمعه لوشان نهم دی را تداعی کننده معنای ولایت‌مداری مردم ایران اسلامی و حرکتی هوشمندانه‌ای که انتخاب کردند دانست و عنوان کرد: ملت ایران اسلامی به خاطر اطاعت از ولایت فقیه توانست از آزمون سخت هشت سال دفاع مقدس و چهل سال توطئه افکنی دشمنان و معاندین داخلی و خارجی سرافراز بیرون بیاید.

 

بابایی با تاکید بر اینکه نهم دی باید در تمام دوران‌ها برای ما فصل‌الخطاب باشد اضافه کرد: دشمن در فتنه سال 88 فکر می‌کرد که آن ضربه کاری را به انقلاب وارد کرده است اما نهم دی این مطلب را به دشمن ثابت کرد که ملت ایران اسلامی بیدار و دشمن شناس است و از آن بصیرت لازم را برای انتخاب راه درست برخوردارند.

 

وی در پایان دشمن شناسی و همراهی با ولایت و ارزش‌های نظام جمهوری اسلامی را از ابعاد مهم حماسه نهم دی دانست و خاطرنشان کرد: باید از نهم دیماه و برگزاری آیین‌ها و برنامه‌های سالروز خلق این حماسه رزرگ مردمی به عنوان فرصتی مغتنم برای بصیرت‌افزایی آحاد جامعه علیه توطئه‌های دشمنان و عوامل آن‌ها استفاده کرد.

 

 

کد خبر 1131004

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha