تبیین ولایت و سیره حضرت زهرا(س) مهمترین رویکرد مداحان در ایام فاطمیه است

نوروزی فر با اشاره به اینکه هدف مداحان تنها روضه خوانی با هدف گریستن مردم نیست گفت: تبیین ولایت و سیره حضرت زهرا(س) مهمترین رویکرد مداحان در ایام فاطمیه است.

« ابراهیم نوروزی فر» با تسلیت فرا رسیدن ایام فاطمیه و همزمانی با سالروز شهادت شهید حاج قاسم سلیمانی به خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز گفت: حزن و اندوه شیعیان محدود به ایام محرم و صفر نیست بلکه ایام فاطمیه نیز از جمله روزهایی است که شیعیان نسبت به آن توجه ویژه ای دارند. 

 

رئیس سازمان بسیج مداحان استان البرز افزود: تبیین ولایت و سیره حضرت زهرا(س) مهمترین رویکرد مداحان در ایام فاطمیه است به همین منظور مداحان در ضمن برپایی مجالس مرثیه نسبت به ترویج و تبیین جایگاه والای حضرت زهرا(س) در دفاع از امر ولایت توجه ویژه ای دارند. 

 

وی با اشاره به اهمیت حفظ حزن و اندوه ایام فاطمیه بیان کرد: هیئت های مذهبی با رویکرد وحدت آفرینی میان اهل سنت و شیعیان با برپایی ویژه برنامه ایام فاطمیه، نسبت به تبیین شعائر دینی و ایمانی اهتمام دارند. 

 

ضرورت بیان ابعاد زندگی حضرت زهرا(س) 

 

وی اظهار کرد: مجالس اهل بیت(ع) تنها ایجاد شور و سینه زنی نیست بلکه هدف اصلی ارتقاء میزان باورهای دینی و معرفت نسبت به جایگاه اهل بیت(ع) است که در این جریان باعث می شود که سخن حق اهل بیت(ع) را بشنوند و به آن عمل کنند. 

 

نوروزی فر ادامه داد: مداحان و مرثیه سرایان اهل بیت(ع) در مجالسی که متعلق به ایام فاطمیه است، با توجه به موضوع خانه نشینی امیرالمومنین(ع) و شهادت حضرت زهرا(س) به مسئله ولایت به صورت خاص می پردازند. 

 

مجالس عزاداری اهل بیت(ع) دستاورد ایمانی و الهی دارد

 

رئیس سازمان بسیج مداحان استان البرز با اشاره به ضرورت تبیین سیره فاطمی بیان کرد: مجالس عزاداری اهل بیت(ع) دستاوردهای ایمانی و الهی دارد؛ خانواده ها با بهره مندی از این مجالس امکان تربیت دینی فرزندان را با محوریت مسجد و مجالس دینی فراهم می کنند.

 

 

کد خبر 1131065

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha