آغاز عملیات نظامی علیه تروریست های  داعش در عراق

نظامیان عراقی عملیات گسترده ای را برای شکار بقایای گروه تروریستی داعش آغاز کردند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «تی آر تی»، مقامات عراقی از روز یکشنبه (5 دی ماه)، عملیات نظامی گسترده ای را برای شکار بقایای گروه تروریستی «داعش» در منطقه کوهستانی ناهموار در استان دیالی در شرق این کشور آغاز کردند.

 

این بر اساس بیانیه نیروهای حشد شعبی وابسته به نیروهای مسلح عراق آمده است:

 

نیروهای حشد شعبی در بیانیه خود اعلام کردند که این طرح ها با هماهنگی فرماندهی عملیات دیالی ارتش عراق تهیه شده است، زیرا نیرو های مسلح عملیات را از 5 محور با پوشش هوایی نیروی هوایی ارتش آغاز کردند».

 

وی افزود: هدف از این عملیات تعقیب بقایای دشمن و از بین بردن مکان آنان برای محدود کردن حرکاتشان علیه نیروهای امنیتی و غیرنظامیان است.

 

رشته کوه حمرین یکی از مناطق دورافتاده به شمار می رود و از ویژگی های آن طبیعت ناهموار جغرافیایی است که محیطی مناسب برای پنهان شدن عناصر تروریستی داعش و انجام حملات آنها ایجاد می کند.

 

این عملیات نظامی پس از تشدید حملات تروریستی داعش به نیروهای عراقی در هفته های اخیر به ویژه در منطقه مرزی جداکننده مقامات فدرال و منطقه شمال عراق صورت می گیرد.

 

به موازات آن، نیروهای عراقی عملیات  نظامی را در دوره های مختلف برای تعقیب بقایای گروهک تروریستی در سراسر کشور آغاز کرده اند.

 

در سال 2017، عراق با بازگرداندن کل خاک خود که حدود یک سوم مساحت این کشور را که این گروهک در تابستان 2014 به آن حمله کرد، اعلام پیروزی کرد.

 

با این حال، هنوز بقایای گروهک تروریستی در مناطق وسیعی از عراق حضور دارند و به نیروهای امنیتی حمله می کنند.

کد خبر 1131100

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha