ستون فقرات دشمن از اقتدار نظامی جمهوری اسلامی ایران می لرزد

حجت الاسلام طیبی‌فر با بیان اینکه ستون فقرات دشمن از اقتدار نظامی جمهوری اسلامی ایران می لرزد، گفت: در نظام ولایی و حاکمیت الهی هر کسی که مسئولیت در کشور بپذیرد باید معیار و شاخص‌ها را رعایت کند و هر جایی به آن عمل کردیم، موفق بودیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، حجت الاسلام والمسلمین «حسین طیبی‌فر» امروز (۶ دی) در مراسم تودیع و معارفه مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی با گرامیداشت یاد همه شهدا اظهار کرد: شهدایی مثل شهید سرباز حاج قاسم سلیمانی مکتب ساز شدند؛ این خواسته شهید بود که بر روی مزارش هم عبارت سرباز نوشته شود والا یکی از بزرگترین شخصیت های نظامی ایران و جهان است.

 

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه کسانی که قدرت پیدا می کنند و نشانه های حاکمیت الهی هستند خداوند وظایف چندگانه ای را به صورت مستقیم بر عهده آنان گذاشته است، گفت: اقامه نماز، پرداخت زکات، امر به معروف و نهی از منکر از جمله این وظایف است و حاکمیت الهی ویژگی های خاص خودش را دارد و مانند حاکمیت های مادی دنیایی نیست.

 

وی ادامه داد: امام علی(ع) کفش خود را پینه می زد، فرمود: «خدا سوگند، همین کفش بی‌ارزش نزد من از حکومت بر شما محبوب‌تر است، مگر اینکه حقّی را با آن به پا دارم، یا باطلی را دفع نمایم».

 

حجت الاسلام طیبی‌فر با بیان اینکه احقاق حق و دفع باطل پایه و اساس حاکمیت دینی است، افزود: دیگران حاکمیت را به ما هو حاکمیت دنبال می کنند اما در نظام حاکمیت الهی، حاکمیت مطلوب به ذات نیست مگر به خاطر کار دیگری که انجام شود حاکمیت و قدرت در اختیار قرار بگیرد.

 

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه حاکمیت موظف است زمینه را برای سعادت جامعه فراهم کند و جاده بهشت را آسفالت کند، تصریح کرد: امروز گاهی برخی به دنبال مسدود کردن جاده بهشت و آسفالت کردن جاده جهنم هستند.

 

وی با بیان اینکه تعلیم و تربیت و رشد استعدادها و بالا بردن معرفت‌ها در حاکمیت اسلامی باید به گونه ای باشد که مردم به پا دارنده قسط و عدل باشند، عنوان کرد: حاکمیت الهی باید به دست مردم شکل بگیرد و خداوند با معجزه فقط زمینه را فراهم می کند و وقتی ۲۱ بهمن ماه فرا می رسد، مردم باید قیام کنند و حکومت نظامی را بشکنند و پای صندوق رأی سرنوشت خود را تعیین کنند و پیشت سر رهبر باشند که حاکمیت استحکام پیدا کند.

 

حجت الاسلام طیبی‌فر ادامه داد: باید زمینه تحقق مردم سالاری را با تحقق قسط توسط مردم امکان‌پذیر کند یعنی اگر می‌خواهند مردم سالاری باشد، مردم باید به گونه ای حرکت کنند که قسط تحقق پیدا کند که مردم سالاری دینی هم در جامعه شکل خود را پیدا کند.

 

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه پذیرش حاکمیت دینی هزینه هم دارد، تصریح کرد: دشمن در مقابل حاکمیت دینی می ایستد و طراحی می کند باید هزینه به موقع پرداخت کرد تا حاکمیت دین استقرار پیدا کند. اگر ۲۰ نفر وقتی آن اتفاق برای حضرت زهرا(س) افتاد و حضرت علی (ع) را کمک می کردند آیا بحث حاکمیت دینی اینگونه می شد؟

 

وی افزود: در بحث حاکمیت دینی باید هزینه به موقع پرداخت کرد؛ توابین هزینه پرداختند اما ارزشی نداشت چون به موقع نبود و ثمره ای برای انقلاب کربلا نداشت.

 

حجت الاسلام طیبی‌فر با اشاره به اینکه هزینه پرداختن به موقع برای تثبیت حاکمیت الهی فوق العاده مهم است، ادامه داد: در بحث حاکمیت الهی، اراده هیچ کسی حتی پیامبر و امام معصوم و ولی فقیه حاکم نیست بلکه بحث حاکمیت فقیه، احکام الله و اراده خداوند بر روی زمین مطرح است.

 

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: جایگاه فقاهت و عدالت است که حاکمیت دارد و این نکته بسیار کلیدی و مهم است و حاکمیت اسلامی قابل مقایسه با هیچ حاکمیتی در دنیا نیست چون اینجا اگر حاکم از دایره عدالت خارج شد به خودی خود منعزل است.

 

وی با اشاره به اینکه تمام کسانی که در نظام حاکمیت اسلامی مسئولیت دارند موظفند آن دستورالعمل‌های اصلی حاکم اسلامی که بیان‌کننده اراده خداوند است را با استفاده از فقه و با نگاه عدالت محور عملیاتی کنند، تصریح کرد: اگر کسی در نظام اسلامی مسئولیت پذیرفت و از این دایره خارج شد و خودش را در برابر ولی فقیه در بحث اراده جامعه کسی دانست، این انحراف ایجاد شده است.

 

حجت الاسلام طیبی‌فر با بیان اینکه برخی افراد وقتی غرور آنان را گرفت و در برابر فرمان ولی فقیه ایستادگی کردند خداوند آنان را ساقط کرد، افزود: در نظام ولایی و حاکمیت الهی هر کسی که مسئولیت در کشور بپذیرد باید معیار و شاخص ها را رعایت کند و هر جایی به آن عمل کردیم موفق بودیم.

 

وی عنوان کرد: جاهایی که موفق نبودیم چون خواسته‌ایم اراده شخص خود را حاکم کنیم لذا مشکل پیدا کردیم اما اگر فرمایشات رهبری عملیاتی می شد امروز این مشکلات را در کشور نداشتیم.

 

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه وقتی عربده کشان دنیا و مستکبران عالم اقتدار نظامی جمهوری اسلامی را نظاره می کنند امروز تمام ستون فقراتشان می لرزد، گفت: امروز همان کسانی که فرمایشات رهبر معظم انقلاب را گوش نکردند و بعضی مشکلات را برای کشور به وجود آوردند می‌خواهند هم و غم‌ها را به شکلی به سمت رهبری بچرخانند.

 

حجت الاسلام طیبی‌فر خاطرنشان کرد: یکی از نقطه هایی که در سلسله مراتب بحث حاکمیت الهی بر اساس فرمان مقام معظم رهبری است مجموعه سپاه و همه نیروهای مسلح است و تمام فرماندهان توسط فرماندهی کل قوا منصوب می شوند. امروز سپاه پاسدارانی مقتدر، توانمند و با ویژگی های حاکمیت الهی و ولایی داریم و همه اینها به برکت هدایت های مقام معظم رهبری است و نیروهای مسلح خود را سرباز ولایت می دانند.

 

 

کد خبر 1131167

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha