اجرای نمایش آیینی «مسافر مدینه» در بخش کویرات آران و بیدگل

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آران و بیدگل از اجرای نمایش آیینی «مسافر مدینه» به مدت سه شب در مهدیه حضرت ابوالفضل العباس(ع) روستای محمدآباد کویرات از توابع شهرستان آران و بیدگل خبر داد.

سعید ضابطی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در آران و بیدگل گفت: همزمان با ایام سوگواری شهادت حضرت زهرا(س) نمایش آیینی «مسافر مدینه» به مدت سه شب در مهدیه حضرت ابوالفضل العباس(ع) روستای محمدآباد کویرات از توابع شهرستان آران و بیدگل اجرا شد.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آران و بیدگل افزود: این نمایش به کارگردانی و نویسندگی «سعید عرب» با صحنه های مختلف و هیجان انگیز هنری، الگویی از مقاومت و پایبندی به اصول و اعتقادات را به تصویر کشید.

 

ضابطی با اشاره به اینکه این نمایش به شخصیت سیاسی و مبارزاتی «مالک بن نویره» می پردازد، افزود: مالک بن نویره صحابی و نماینده پیامبر در قبیله اش بود که به خاطر عدم پذیرش خلافتی غیر از خلافت امیرالمؤمنین علی(ع) پایمردی خود را با خونش امضا کرد.

 

دبیرشورای فرهنگ عمومی شهرستان آران و بیدگل با تأکید بر اینکه استفاده از ابزار هنر بویژه هنر نمایش را در انتقال تاریخ اسلام و شیوه زندگی و الگوی شخصیتی ائمه معصومین(ع) و یاران آن ها برای انتقال به نسل نوجوان و جوان بسیار تأثیرگذار است ادامه داد: در این اثر نمایشی، ۲۰ بازیگر در پنج پرده به اجرای نقش پرداختند.



ضابطی تصریح کرد: نمایش آیینی مسافر مدینه کاری است با محوریت گروه فرهنگی هنری «فریاد مهتاب» روستای محمدآباد کویرات شهرستان آران و بیدگل که با همکاری حوزه مقاومت بسیج امام حسین(ع) ابوزیدآباد، پایگاه مقاومت بسیج شهدای محمدآباد، دهیاری و شورای اسلامی روستای محمدآباد اجرا شد.

 


وی خاطرنشان کرد: این نمایش در شب آخر اجرا با حضور امام جمعه شهر ابوزیدآباد، فرمانده حوزه دوم ناحیه مقاومت بسیج سپاه، شهردار و رییس شورای اسلامی شهرابوزیدآباد خاتمه یافت و در پایان با اهدای لوح سپاس از بازیگران و عوامل نمایش تجلیل شد./

کد خبر 1131191

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha