علائم اومیکرون در افراد متفاوت است

صداقت گفت: سرعت انتشار ویروس اومیکرون پنج تا ۶ برابر سویه‌های قبلی بوده و علائم ابتلا به اومیکرون در افراد واکسن زده و واکسن نزده متفاوت است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «علیرضا صداقت» امروز دوشنبه (۶ دی) در جمع خبرنگاران گفت: در صورتی که افراد به طور کامل علیه کرونا واکسینه شده باشند، علائم ابتلا به اومیکرون در آن‌ها بیشتر شبیه سرماخوردگی همچون احتقان بینی، سرفه، خارش گلو، آبریزش بینی، سردرد، ضعف، کاهش اشتها، عطسه و درد عضلانی است.

 

عضو کمیته علمی قرارگاه مدیریت کرونا در خراسان رضوی افزود: اگر افراد واکسن نزده باشند یا چهار تا پنج ماه از تزریق دز دوم واکسن آن‌ها گذشته باشد، علائم شدیدتری در آن‌ها مشاهده شده و حتی منجر به بستری شدن آنان نیز می‌شود.

 

وی بیان کرد: بر اساس بررسی‌های انجام شده بیماران کرونایی بستری شده، اغلب افرادی هستند که یا واکسن نزده اند یا دوره ایمنی واکسن آن‌ها به اتمام رسیده است. همچنین ۹۰ درصد جان باختگان ناشی از اومیکرون در کشور‌های بریتانیا و دانمارک افرادی هستند که واکسن نزده بودند یا دوره ایمنی واکسن آن‌ها به اتمام رسیده بود.

 

صداقت گفت: سرعت انتشار این ویروس را مانند سرعت انتشار ویروس سرخک دانسته‌اند که اگر فردی در معرض آن قرار گیرد بطور حتم مبتلا می‌شود.

 

وی گفت: واکسیناسیون کامل علیه کرونا زمانی اتفاق می‌افتد که فرد هر سه دز واکسن آن را دریافت کرده باشد و افرادی که سه ماه از زمان دریافت دز دوم واکسن آن‌ها گذشته است می‌توانند برای دریافت دز سوم اقدام کنند.

کد خبر 1131196

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha