معدن مس رمشک فعال می شود/ احداث کارخانه های فرآوری مس و مس کرور 

مسلم مروجی فرد گفت: فعالسازی معدن، احداث کارخانه فرآوری مس کرور و احداث کارخانه مس رمشک در شهرستان قلعه گنج کلید خورد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، «مسلم مروجی فرد» گفت: فعالسازی معدن، احداث کارخانه فرآوری مس کرور و احداث کارخانه مس رمشک در شهرستان قلعه گنج کلید خورد.

رئیس سازمان صمت جنوب کرمان افزود: معدن مس کرور در شهرستان عنبرآباد با ذخیره احتمالی بالغ بر 500 میلیون تن مس، یکی از ذخایر بزرگ و ارزشمند معدنی کشور است.

وی ابراز کرد: طی بازدیدی که هفته قبل و با حضور سعد محمدی مدیرعامل شرکت ملی مس کشور، سالاری دادستان کرمان، فرماندار و اعضای شورای تامین و اداری شهرستان عنبرآباد از این معدن انجام دادیم، موارد مربوط به معدن و همچنین احداث کارخانه فرآوری در منطقه از نزدیک بررسی شد.

مروجی فرد ادامه داد: در ادامه پیگیری ها برای فعالسازی هر چه سریع تر این طرح بزرگ و مهم، جلسه جمع بندی در خصوص فعالسازی این معدن با حضور مدیرعامل و سایر مسئولین شرکت ملی مس ایران، مشاورین و پیمانکاران در دفتر این شرکت در تهران برگزار شد.

رئیس سازمان صمت جنوب کرمان تصریح کرد: در این جلسه همچنین در خصوص شروع عملیات اکتشاف معدن مس رمشک توسط این شرکت نیز صحبت و تصمیماتی اتخاذ شد.

وی با اشاره به نحوه اجرای این طرح، تاکید کرد: با اکتشافاتی که انجام شده و ذخیره مناسبی که این معدن دارد و همچنین طبق توافقی که در بازدید با مدیرعامل شرکت ملی مس داشته ایم در فاز اول یک کارخانه کنسانتره ۳۰ هزار تنی توسط مشاور در حال مطالعه است.

مروجی اظهار کرد: همچنین یک راه دسترسی برای برداشت ماده معدنی بین کارخانه و ذخیره معدنی به طول ۱۶ کیلومتر که در ۳ فاز طراحی شده و فاز اول تا پایان سال آماده و فاز دوم و سوم طی یک ماه آینده با مطالعه مشاور و افزایش ماشین آلات توسط پیمانکار همزمان شروع به فعالیت می کند.

رئیس سازمان صمت جنوب کرمان اضافه کرد: در حال حاضر ۴ کارخانه مس در جنوب کرمان توسط بخش خصوصی احداث شده و یک کارخانه جدید هم در بخش اسماعیلی آماده احداث می باشد.

 وی عنوان کرد: برای شناسایی پتانسیل های جدید در منطقه و ایجاد سرمایه گذاری جدید، یک پهنه معدنی نیز در منطقه رمشک واقع در شهرستان قلعه گنج به شرکت ملی مس واگذار شده، مرحله اکتشاف به پایان رسيده و محدوده های امید بخشی نیز مشخص شده است.

مروجی فرد خاطرنشان کرد: با پیگیری و توافقی که صورت گرفت عملیات اکتشاف تکمیلی در محدوده های امید بخش این پهنه برای مشخص شدن ذخیره معدنی توسط شرکت ملی مس انجام خواهد شد که ان شاءالله دومین کارخانه مس در منطقه رمشک در شهرستان قلعه گنج نیز احداث می شود.

رئیس سازمان صمت جنوب کرمان در خاتمه از همکاری و پیگیری های استاندار و دادستان کرمان، نماینده مردم شهرستان های جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی و شکرالهی نماینده مردم پنج شهرستان جنوبی کرمان در مجلس شورای اسلامی تشکر کرد.

کد خبر 1131199

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha