بیش از ۴۴ هزار فرزند در اصفهان متولد شدند/ برون سپاری فعالیت ثبت احوال

غفرانی کجانی، با اشاره موالید در استان اصفهان گفت: امسال بیش از ۴۴ هزار نوزاد متولد و بیش از ۲۸ هزار و ۵۰۰ نفر فوت کرده اند.

«حسین غفرانی کجانی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اصفهان به فوت و ولادت در استان در سال جاری و سرانه جمعیتی اظهارداشت: امسال بیش از 44 هزار نوزاد متولد و بیش از 28 هزار و 500 نفر فوت کرده اند که سن امید به زندگی مردان 74 و زنان 77 است.

مدیرکل ثبت احوال استان اصفهان افزود: بیشترین تولد فرزند در شهرهای استان بوده و تنها هفت درصد این جمعیت در مناطق روستایی است که جمعیت پسران بیش از دختران است.

 

وی با اشاره به اینکه جمعیت استان به سمت پیری می رود، تصریح کرد: تا 25 سال آینده 30 درصد جمعیت اصفهان به سمت پیری می رود و لزوم توجه به فرزند آوری و سرانه جمعیت لازم است.

غفرانی یادآورشد: در طی سال های گذشته کاهش رشد ولادت را داشته ایم که این موضوع به وضعیت جمعیت و سن مولد آسیب می زند.

 

وی به استفاده از ظرفیت های نوین در ارائه خدمات سجلی اشاره کرد و اذعان داشت: این اقدامات در تسریع فعالیت های مردم و کاهش اتلاف وقت و رسیدگی سریع نقش داشته است.

مدیرکل ثبت احوال استان اصفهان یادآورشد: مردم در ثبت وقایع حیاتی شامل حداکثر 15 روز ولادت و حداکثر 10 روز فوت همکاری داشته اند و این استان توانسته وقایع حیاتی به روزی داشته باشد.

 

*برون سپاری فعالیت ثبت احوال

 

وی به انجام فعالیت های مکانیزه و استفاده از ظرفیت بخش خصوصی برای رفع نیازهای مردم و جلوگیری از مراجعات غیرضروری به ثبت احوال اشاره کرد و گفت: 81 مرکز خصوصی در استان اصفهان بخشی از خدمات ثبت احوال را انجام می دهند.

غفرانی با اشاره به درخواست 98 درصد مردم استان برای صدور کارت ملی گفت: چاپ و صدور کارت ملی در انتظار فرآیند چاپ و رفع موانع پیش رو است ولی بارکرد روی برگه رسید کارت ملی فرصت شناسایی و احراز مدارک و هویت را فراهم می کند.

وی اضافه کرد: با توجه مکانیزه سازی فرآیندهای ثبت اطلاعات و همچنین اصلاح غلط های املایی و جلوگیری از تکرار آن انجام می شود.

 

 

کد خبر 1131211

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha