تعامل مسجدی‌ها با هیئت‌های مذهبی نسل جوان را جذب و همراه می‌کند

یک شاعر اهل بیت(ع) گفت: مسجد احکام خاص خود را دارد و اگر این موضوع به شیوه صحیح برای نسل جوان تبیین شود، آنها خواهند پذیرفت و دیگر مشکلی در زمینه نحوه برگزاری مجالس مذهبی و روضه‌ها در مساجد پیش نمی‌آید.

«احمد بابایی» در گفت‌ و‌ گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با بیان اینکه جوانان علاقمند به حضور بیشتر در مساجد برای برگزاری مجالس مذهبی هستند، اظهار کرد: مسجدی ها باید تعامل بیشتری با هیئت های مذهبی داشته باشند تا زمینه حضور حداکثری نسل جوان در مساجد فراهم شود.

 

شاعر اهل بیت (ع) افزود:  مسجد احکام خاص خود را دارد و اگر این موضوع به شیوه صحیح برای نسل جوان تبیین شود، آنها خواهند پذیرفت و دیگر مشکلی در زمینه نحوه برگزاری مجالس مذهبی و روضه‌ها در مساجد پیش نمی‌آید.    

 

وی اضافه کرد: جوانان با توجه به انرژی و شوری که دارند علاقمند به انجام روش های متفاوت مراسم سوگواری و مجالس روضه هستند که شاید بعضی از این روش ها در مساجد قابل اجرا نباشد.

 

بابایی خاطرنشان کرد: حضور همیشگی یک روحانی در هیئت موجب می شود، جوانان این موضوع را که برخی از روش های مورد علاقه آنان برای عرض ارادت به اهل بیت (ع) قابل اجرا در مساجد نیست، حل می شود. بنابراین نسل جوان امروز که اهل اندیشه و تدبر  و گفت و گو است از روش اقناعی، این حقیقت را درک می کند.

 

کد خبر 1131236

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha