صدور و تمدید ۱۸ جواز تأسیس کارگاهی صنایع‌دستی در ایلام

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام از صدور و تمدید ۱۸ فقره جواز تأسیس کارگاهی صنایع‌دستی در استان خبر داد.

«عبدالمالک شنبه‌زاده» روز ۵ دی ۱۴۰۰ در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام با اعلام این خبر اظهار کرد: تعداد ۱۸ فقره مجوز جواز تأسیس کارگاهی برای متقاضیان در رشته‌های مختلف صنایع‌دستی در استان صادر و تمدید شده است.

 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام افزود: مجوز تأسیس کارگاهی مجوزی است که برای راه‌اندازی و ایجاد ظرفیت‌های جدید تولید، اشتغال، توسعه و تکمیل ظرفیت‌های موجود در یک رشته مصوب صنایع‌دستی صادر می‌شود و بیانگر پیش‌بینی ظرفیت و نوع تولید محصولات است.

 

شنبه‌زاده تصریح کرد: این مجوز برای افرادی که قصد احداث، راه‌اندازی کارگاه دارند به مدت ۶ ماه صادر می‌شود تا در صورت تکمیل ظرفیت‌های موجود تبدیل به پروانه کارگاهی شود.

 

وی  با اشاره به مزایای صدور این پروانه‌ها افزود: هنرمندان دارای پروانه‌های کارگاهی می‌توانند از مزایایی چون شرکت در نمایشگاه‌ها و جشنواره‌ها، اهدای تسهیلات، شرکت در دوره‌های آموزشی و مهارتی و... بهره‌مند شوند.

 

مدیرکل میراث‌‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام با بیان اینکه این مجوزها بیانگر نوع، ظرفیت تولید و سرمایه‌گذاری انجام ‌شده برای یک رشته در مکانی معین است، تصریح کرد: افرادی که مجوز دریافت می‌کنند به شکل مستمر و مداوم در رشته مورد تقاضای خود فعالیت و تولید خواهند داشت.

کد خبر 1131293

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha