تلاش آل خلیفه برای مقابله با رشد جمعیت شیعیان در بحرین

یک پایگاه خبری آلمانی گزارش داد: وضعیت حقوق بشر در بحرین فاجعه بار است و آل خلیفه تلاش دارد توازن اجتماعی در این کشور را تغییر دهد و با رشد جمعیت شیعیان مقابله کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از منامه پست، پایگاه خبری «دویچه وله» آلمان با انتشار گزارشی با عنوان « بحرین بدون احترام به حقوق بشر» اعلام کرد: وضعیت حقوق بشر در بحرین فاجعه بار است. سازمان دیدبان حقوق بشر در گزارشی تاکید کرده است که غرب برای حفظ منافع ژئواستراتیکی و اقتصادی خود به نقض حقوق بشر و تخلفات بی توجه است.

 

در این گزارش آمده است: بحرین می خواهد با افتتاح بزرگ‌ترین کلیسای کاتولیک در شبه جزیره عربی خود را به عنوان یک کشور باز و مدارا با دین نشان دهد. سلمان حمد الخلیفه، ولیعهد و نخست وزیر بحرین ادعا کرد که بحرین تلاش می کند تا الگویی الهام بخش برای ترویج مدارا باشد.

 

در این گزارش آمده است: رژیم سنی حاکم در بحرین به سرکوب همه تلاش های شهروندان شیعه برای مشارکت در زندگی سیاسی به خصوص از زمان آغاز اعتراض ها در سال 2011 میلادی با کمک نیروهای نظامی عربستان و امارات متحده عربی اقدام کرده است.

«گیدو اشتاینبرگ» کارشناس مسایل امور خلیج فارس می گوید: یک بخش اساسی از سیاست بحرین، تبعیض گسترده ضد شیعیان در این کشور و حذف آنها از زندگی سیاسی و قدرت است. باوجود اینکه آنها 70 درصد از اکثریت جمعیت بحرین را تشکیل می دهند.

 

این گزارش تاکید دارد که مقامات بحرین درحال حاضر آزادی بیان و فعالیت های سیاسی را جرم می دانند. همچنین صدها فعال و روزنامه نگار مخالف رژیم را هدف قرار داده و زندانی شده اند. در حال حاضر 27 نفر در انتظار اجرای حکم اعدام هستند که 25 نفر از آنها در معرض خطر اجرای مجازات اعدام هستند.

 

براساس گزارش دیدبان حقوق بشر، پیش از این، دولت بحرین شش نفر را از زمان پایان توقف اجرای حکم اعدام در سال 2017 میلادی، اعدام کرده است. 13 نفر از مخالفان برجسته ازجمله «عبدالهادی الخواجه» و «عبدالجلیل السنکیس» از زمان بازداشت شان در سال 2011 میلادی به دلیل نقش شان در اعتراض های دموکراسی خواهانه در حبس طولانی هستند. همچنین دادگاه شیخ علی سلمان، دبیرکل جمعیت الوفاق را به حبس ابد محکوم کرده است.

 

براساس این گزارش، دولت بحرین همه رسانه های مستقل را از فعالیت در این کشور منع کرده است. همچنین همه جمعیت های سیاسی مخالف را منحل کرد. تلفن های همراه 9 فعال بحرینی را با برنامه جاسوسی گروه صهیونیستی «NOS» هک کردند.

 

در این گزارش آمده است: بحرین تلاش کرده است با تغییر توازن اجتماعی در این کشور با جمعیت شیعیان مقابله کند. این اقدام با سلب تابعیت شیعیان و تابعیت دادن به سنی های کشورهای دیگر انجام می شود.

 

این گزارش به نقل از اشتاینبرگ نوشت: حکام می خواهد که شیعیان هیچ تاثیر سیاسی یا دینی نداشته باشند. همانگونه  مساجد شیعیان در گذشته تخریب کردند. حکام بحرین نیز امروز بیش از 30 مسجد شیعیان را از سال 2011 میلادی تخریب کردند و هیچ اثری از بازسازی وجود ندارند.

کد خبر 1131304

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha