دوازدهمین نشست کارگروه مد و لباس استان یزد برگزار شد

دوازدهمین نشست کارگروه مد و لباس استان یزد با حضور مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، دوازدهمین نشست کارگروه مد و لباس استان یزد با حضور مجید جوادیان زاده مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد برگزار شد.

مجید جوادیان زاده مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد در این نشست گفت: کارگروه مد و لباس از سال 97 در استان یزد فعال شد و هدف از آن نیز ساماندهی و جهت گیری بهتر مجموعه فعالیت های حوزه مد و لباس بوده است تا مد و لباس را به حوزه های مختلف پیوند زنیم.

 

وی افزود: تاکید ما این است که مد و لباس بتواند در رسانه ها و سیاست گذاران این حوزه، جنبه های مزیتی خود را نشان دهد و این که می تواند به تولید سرمایه و اشتغال بیشتر و خودکفایی اقتصادی کمک کند، مورد توجه قرار گیرد.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد بیان کرد: تعداد 12 جلسه در حوزه مد و لباس در استان یزد تشکیل شده است و 16 نمایشگاه مد و لباس در فضاهای فرهنگی استان تشکیل شده که رویکرد آن بحث های فرهنگی و هنری و ارائه توانمندی های حوزه مد و لباس استان بوده است.

 

جوادیان زاده ادامه داد: برای نخستین بار به پیشنهاد استان جشنواره ملی پارچه فجر به میزبانی یزد برگزار شد و در کنار آن نیز 4 رویداد مجازی حوزه مد و لباس، برگزاری نمایشگاه مجازی دست دوخته های هنرمندان در حوزه مد و لباس، صدور مجوز 38 خانه مد به عنوان استان دوم در کشور، برگزاری جشنواره لباس تئاتر، صدور 3 مجوز موسسه تک منظوره هنری در حوزه مد و لباس، اهدای کتاب های تخصصی به هنرمندان و فعالات عرصه مد و لباس با شعار با کتاب در خانه بمانیم، خرید کتاب در حوزه مد و لباس و طراحی پارچه برگزار شد.

 

وی گفت: تقدیرهای مختلف از فعالان عرصه مد و لباس، گفت و گوهای رسانه ای در این حوزه نیز از فعالیت های دیگر ما در این زمینه بوده است.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد بیان کرد: پیشینه حوزه مد و لباس در استان یزد برای ما به عنوان فرهنگ و هویت نیز شناخته می شود و اگر بخواهیم تاریخ خود را بررسی و واکاوی کنیم بخش عمده آن به صنعت نساجی و حوزه مد و لباس بر می گردد که امیدواریم با نگاه دقیق بتوانیم این بخش را بازیابی و معرفی کنیم و استمرار لازم را داشته باشیم.

کد خبر 1131330

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha