تصفیه‌خانه آب بهارستان پاسخگوی نیازهای بندر آستارا نیست

میرقربانی با بیان‌اینکه تصفیه‌خانه آب بهارستان پاسخگوی نیازهای شهرستان آستارا نیست، گفت: ۱۰۰ لیتر در ثانیه، میزان تولید آب این تصفیه‌خانه است، در حالی که مقدار مصرف آب در این شهرستان ۳۰۰ لیتر در ثانیه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا،«سید سعید میرقربانی» امروز(دوشنبه، ۶ دی) در جلسه شورای مدیریت پیشگیری از وقوع جرم آستارا که با محوریت بررسی مشکلات آب و فاضلاب در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد،اظهارکرد: طی دهه‌های اخیر شهرستان آستارا در بحث آب شرب و کشاورزی با معضلات و مشکلاتی روبرو بوده و انتقاد و گلایه مردم را به دنبال داشته است.

 

سرپرست فرمانداری بندر آستارا با بیان‌اینکه امسال نیز این شهرستان با تنش آبی روبرو بود، افزود: برطرف کردن این مشکل خواسته مردم از مسئولان است و مشکلات حوزه آب باید در سریع‌ترین زمان ممکن با اندیشیدن تدبیری برطرف شود.

 

وی با اشاره به اینکه نبود آب برای دقایقی نیز می‌تواند مشکل آفرین باشد، تصریح‌کرد: باید به مردم شهرستان آستارا حق داد و در راستای حل مشکلات گام برداشت.

 

میرقربانی با بیان‌اینکه تصفیه‌خانه آب بهارستان پاسخگوی نیازهای شهرستان آستارا نیست، گفت: ۱۰۰ لیتر در ثانیه، میزان تولید آب این تصفیه‌خانه است، در حالی که مقدار مصرف آب در این شهرستان ۳۰۰ لیتر در ثانیه است.

 

* انتقاد امام جمعه موقت آستارا از کمبود آب

حجت‌الاسلام «ناصر صالحی» نیز در این جلسه، اظهارکرد: تشکیل این جلسه به حق و به‌جا بود.

 

امام جمعه موقت بندر آستارا با بیان‌اینکه حیات همه موجودات به آب وابسته است، افزود: در آیات سوره مومنون به اهمیت این نعمت الهی اشاره شده است.

 

وی از معضل کمبود آب در شهرستان آستارا انتقاد کرد و گفت: معضل کمبود آب در استان و شهرستانی که یک منطقه پربارش است شبیه طنز است.

 

حجت‌الاسلام صالحی گفت: برای حل مشکل آب آستارا، باید جلسات تخصصی و کارشناسی برگزار شود.

 

* رهاسازی شبانه فاضلاب به خیابان‌ها در  آستارا

«فرید بصیری‌مقدم» نیز در این جلسه،اظهارکرد: از سال ۹۹  تاکنون ۸۸ مورد شکایت از شهروندان جهت رهاسازی فاضلاب خانگی در معابر ثبت شده است.

 

مدیر شبکه بهداشت و درمان بندر آستارا افزود: از این تعداد ۵۹ مورد در سال ۱۳۹۹ و ۲۹ مورد در سال ۱۴۰۰ است.

 

بصیری‌مقدم با اشاره به اینکه متخلفین امور فاضلاب به صورت ضعیف و سطحی برخورد می‌شوند،خاطرنشان‌کرد: در خیابان حکیم نظامی که یکی از بهترین خیابان‌های آستارا است شاهد رهاسازی شبانه فاضلاب و پسماند واحدهای مسکونی به خیابان‌ هستیم.

کد خبر 1131377

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha