۲درصد مردم استان اصفهان بی سوادند/کارآفرینی با سوادآموزی

اعتدادی با اشاره به فعالیت صورت گرفته برای ریشه کنی بی سوادی در استان اصفهان گفت: ۲درصد مردم استان اصفهان از گروه هدف بی سوادند.

«محمد اعتدادی« در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اصفهان به مناسبت سالروز تاسیس نهضت سواد آموزی در کشور و دستاوردهای این نهاد اشاره کرد و اظهارداشت: آموزگاران این عرصه طی سال های پس از پیروزی انقلاب اسلامی در نقاط مختلف آموزش و سواد آموزی را انجام داده اند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان افزود: اعزام و حضور نیروهای نهضت در بخش های مختلف کشور حتی مناطق محروم و صعب العبور زمینه ساز افزایش آگاهی و دانش افزایی به اقشار مختلف شده است.

وی به این اقدام در استان اصفهان اشاره کرد و اذعان داشت: بیش از 97 درصد از جمعیت مورد هدف برای سواد آموزی، باسواد شده اند و تنها 2 درصد دیگر از آن بی سوادند و با شناسایی و آموزش آنان شاهد رفع این نیاز خواهیم بود.

 

اعتدادی با بیان اینکه کار نهضت سواد آموزی در مناطق مختلف و برخی صعب العبور، کاری طاقت فرسا است، تصریح کرد: برای این کار سخت همت بالایی از سوی کارکنان نهضت ایفا شده است.

*کارآفرینی با سوادآموزی افراد بی سواد

 

وی با اشاره به اینکه برای ریشه کنی بی سوادی برخی از ادارات و دستگاه های اداری نیز با آموزش و پرورش همکاری دارند، یادآورشد: 16 مرکز آموزش نهضت در سراسر استان ایجاد شده و به صورت محلی این کار دنبال می شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان ادامه داد: آموزش های نهضت و سوادآموزی باعث شده تا کارآفرینی و ایجاد اشتغال رقم بخورد و این موضوع در پیشرفت کار آنان موثر بوده است.

وی اضافه کرد: ترغیب به کسب علم و دانش برای آینده کشور و رشد افراد در زمینه های مختلف موثر و کارآمد است.

کد خبر 1131389

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha