کانونی که ۵ هزار نفر از بچه‌های مسجد را با فعالیت‌های علمی و مومنانه خود همراه کرده است

کانون فرهنگی هنری «عاشورا» با فعالیت‌های پژوهشی، شرکت در نهضت مواسات و حمایت تحصیلی از دانش‌آموزان محروم توانسته به عنوان یکی از کانون‌های فعال زمینه مشارکت و همراهی ۵ هزار نفر از نوجوانان و جوانان را با فعالیت‌های مسجد جامع دماوند ایجاد کند.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان،کانون فرهنگی هنری عاشورا مسجد جامع دماوند یکی از کانون های مساجد فعال استان تهران است که در جوار مسجد جامع و مصلی مرکزی این شهرستان واقع شده و از رویکردهای این کانون جذب نوجوانان و جوانان به مسجد است، در همین راستا با تشکیل هیئت دانش آموزی و هیئت جوانان و گروه جهادی تلاش کرده زمینه رونق حضور آنها در مسجد را فراهم کند. 

 

«حسین هاشمی»، در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با اشاره به فعالیت های کانون فرهنگی هنری عاشورا مسجد جامع دماوند اظهار کرد: کانون فرهنگی هنری عاشوا یکی از کانون های مساجد فعال و قدیمی این شهرستان است و در طول سال ها فعالیت تلاش کرده است که در محورهای کتابخوانی، کمک رسانی به محرومان، علمی و پژوهشی، فرهنگی و مذهبی فعالیت های گسترده ای انجام  دهد.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری عاشورا مسجد جامع دماوند با اشاره به برنامه های این کانون برای رونق حضور نوجوانان و جوانان در مسجد بیان کرد: برپایی حلقه های علمی و معرفتی با حضور اساتید حوزه و دانشگاه در سطح دبیرستان و دانشگاه یکی از برنامه های این کانون بود،که در دوران قبل از بحران کرونا انجام می  شد. همچنین این کانون با حضور فارغ التحصیلان دانشگاه که از اعضای این کانون بودند، سعی کرده برنامه های مذهبی و همایش های تخصصی و علمی برای نوجوانان و جوانان برگزار کند.

 

وی با اشاره به فعالیت کتابخانه این کانون گفت: کتابخانه دارای بیش از 15 هزار جلد کتاب است و 1500 نفر عضو این کتابخانه هستند، این کتابخانه در موضوعات مختلف به مخاطبان خود خدمات فرهنگی و کتابخوانی ارایه می دهد.

 

مدیرکانون فرهنگی هنری عاشورا مسجد جامع دماوند خاطرنشان کرد: کانون فرهنگی هنری عاشورا در زمینه پژوهش نیز با تشکیل حلقه های پژوهشی فعالیت های گسترده ای انجام می دهد که می توان به پژوهش در مورد زندگی شهدا، تاریخ اسلام، سبک زندگی و نیز کارهای تحقیقی در زمینه بیانیه گام دوم انقلاب اشاره کرد.

 

نذر برکت

وی طرح «نذر برکت» را یکی از برنامه های این کانون در کمک رسانی به محرومان برشمرد و گفت: در قالب این طرح با نانوایی های محلات این شهرستان هماهنگی های لازم صورت گرفته است تا به صورت رایگان نان میان اقشار محروم توزیع شود، همچنین در قالب طرح مواسات برای محرومان سبدهای معیشتی توزیع می شود.

 

هاشمی همچنین به حمایت این  کانون از  دانش آموزان نیازمند و  محروم اشاره و تصریح کرد: این کمک ها در بحث تقویتی و درسی، اهدای تبلت و تلفن همراه برای بهره مندی دانش آموزان نیازمند از  تحصیل بوده است.

 

شرکت در سومین رویداد ملی فهما

مدیر کانون فرهنگی هنری عاشورا مسجد جامع دماوند با اشاره به شرکت این کانون در طرح ملی «فهما3» ابراز کرد: کانون عاشورا در رشته های هنری و صنایع دستی همچون آموزش قلم زنی، نگارگری،  فرش بافی، قالی بافی و گلیم بافی و خیاطی دوره آموزشی برگزار می کند و با ایجاد کارگاه خیاطی توانسته برای بانوان اشتغال ایجاد کند و در حال حاضر تمامی فعالیت های کانون در سایت پچه های مسجد برای سومین رویداد ملی فهما بارگذاری می شود.

 

فعالیت های ورزشی و تربیون آزاد

هاشمی در مورد فعالیت های کانون فرهنگی هنری عاشورا در رشته های ورزشی گفت: ورزش های رزمی، پینگ پنگ، تنیس و کوهنوردی از جمله فعالیت های ورزشی این کانون است. همچنین، این کانون اقدام به برگزاری مسابقات کتابخوانی و کرسی تلاوت قرآن، تشکیل گروه سرود و تواشیح و اجرای ویژه برنامه های فرهنگی در مناسبت های ملی، پاسخ به شبهات دینی، تصحیح قرائت نماز و پاسخگویی به سوالات مردم کرده است.

 

یلدای فاطمی و یلدای مهدوی

مدیر کانون فرهنگی هنری عاشورا مسجد جامع دماوند با بیان اینکه بیش از پنج هزار نفر عضو این کانون هستند، خاطرنشان کرد: برگزاری نشست های فصلی، پخش و نقد فیلم و دیدار با خانواده شهدا، بخشی دیگر از فعالیت ها و برنامه های این کانون فرهنگی هنری برای نوجوانان و جوانان است. همچنین به مناسبت ایام فاطمیه ویژه برنامه «یلدای فاطمی» و«یلدای مهدوی» اجرا و بر اساس آن برای محرومان سبدهای معیشتی توزیع شد.

 

 

کد خبر 1131405

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha