۶۶۹ فقره گواهی انطباق کالاهای صادراتی در آستارا صادر شد

جعفری گفت: ۶۶۹ فقره گواهینامه انطباق کالاهای صادراتی از ابتدای سال جاری تاکنون در بندر آستارا صادر شده است.

«شاهرخ جعفری» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا به صدور ۶۶۹ گواهینامه انطباق صادراتی در نه ماه سال جاری اشاره کرد و افزود: عمده گواهینامه صادر شده برای انواع خرما و کشمش بود.

 

رییس اداره استاندارد بندر آستارا وزن کالاهای مذکور را ۱۳ هزار و ۵۳۴ تن به ارزش سه‌هزار و ۲۷۰ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: این میزان گواهینامه صادراتی در مقایسه با مدت مشابه سال قبل به لحاظ تعداد با ۳۸ درصد، به لحاظ وزن با ۲۴ درصد و به لحاظ ارزش ریالی با ۱۹ درصد افزایش داشته است.

 

وی با اشاره به صدور ۹۲ فقره گواهینامه انطباق وارداتی در نه ماه سال جاری، تصریح‌کرد: این تعداد گواهینامه برای انواع خوراک دام، تخته فیبر، تخته چند لا و ... به وزن ۱۸ هزار و ۴۰ تن به ارزش ۲۶۳ میلیارد ریال صادر شده است.

 

جعفری با اشاره به اینکه گواهینامه انطباق وارداتی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته به لحاظ تعداد ۳۰ درصد کاهش داشته است، افزود: این تعداد گواهینامه به لحاظ وزن ۳۲ درصد و از حیث ارزش ۵۷ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داشته است.

 

معاون استاندارد گیلان اضافه‌کرد: اگر می‌خواهیم به درجه کیفیت و خدمات کالا برسیم باید مردم استاندارد را از تولیدکنندگان مطالبه کنند.

 

جعفری با اشاره به اینکه مردم در خرید کالا به نشان استاندارد دقت کنند، خاطرنشان‌کرد: مردم می‌توانند برای اصالت کالاهای خریداری شده کد ردیابی ۱۰رقمی زیر علامت استاندارد را به شماره ۱۰۰۰۱۵۱۷ پیامک و از اصالت و استاندارد کالا مطلع شوند و اگر کالا کیفیت و استاندارد نداشته باشد با شماره ۱۵۱۷ تماس گرفته تا در اسرع وقت رسیدگی شود.

کد خبر 1131410

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha