خیرین سلامت ۸۶ میلیارد تومان به دانشگاه علوم پزشکی کمک کردند

قدس با تأکید بر حمایت و همراهی خیرین نیک اندیش حوزه سلامت گفت: خیرین حوزه سلامت ۸۶ میلیارد تومان در قالب های مختلف به دانشگاه کمک کردند که از این مبلغ حدود ۲۱ میلیار تومان در دوران شیوع کرونا ویروس بوده است.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری شبستان از سمنان؛«کامران قدس»درگفتگوباخبرنگاران با بیان اینکه سه هزار و ۳۱۱ دانشجو در دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان وجود دارند گفت: ۶۵ درصد از این دانشجویان از خوابگاه استفاده می‌کنند.

 

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی استان سمنان با اشاره به وجود ۱۳ خوابگاه دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان گفت: از این تعداد ۱۱ خوابگاه برای دانشجویان روزانه و شبانه و ۲ خوابگاه نیز برای پردیس بین‌الملل از سوی دانشگاه تأمین شده است.

 

وی با بیان اینکه  دانشجویان در مقاطع و رشته های مختلف در قالب ۱۰دانشکده و ۲ مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی در ۵۱ رشته از کاردانی تا PHD در حال فراگیری علم هستند اضافه کرد: در رشته های تحصیلات تکمیلی فعلا ۲۳ رشته داریم وامیدواریم تا سال ۱۴۰۸به ۳۶ رشته ارتقا و افزایش پیدا کند.

 

قدس اعضای هیات علمی را ستون اصلی آموزش در ارائه خدمات درمانی دانست و بیان داشت: ۲۳۶ عضو هیات علمی در دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان در حال ارائه خدمات آموزشی به دانشجویان هستند.

 

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی استان سمنان در ادامه وظیفه ذاتی حوزه تحقیقات را تولید علم و ایجاد مقاله و وظیفه فناوری را استفاده و بهربرداری از این مقالات برای تولید محصول بیان کرد و اظهار داشت: در دانشگاه ۶ مرکز تحقیقات، ۲ واحد توسعه تحقیقات بالینی در مراکز آموزشی، پژوهشی و درمانی کوثر و امیرالمومنین(ع)  داریم و سه موافقت اصولی برای ایجاد ۳ مرکز تحقیقات پرستاری با گرایش مراقبت ویژه، سلول های بنیادی و  سرطان اخذ شده است.

 

وی با اشاره به اینکه تاکنون ۲ هزارو۷۳۳ مقاله در اسکوپوس چاپ شده است و با توجه به شیوع کرونا ویروس و استفاده از تهدید به عنوان فرصت، مقالات زیادی پیرامون کووید۱۹ چاپ شده است اظهارداشت: ۴۰ طرح تصویب و با چاپ این ۴۰ مقاله، کتاب راهنمای بالینی دارو به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ارائه و مصوب و به تمامی دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور ارائه شد.

 

قدس افزود: یک مرکز رشد فناوری سلامت شامل هشت واحد فناورانه در دانشگاه مشغول به فعالیت هستند که ۱۰ اختراع و ۶ طرح فناورانه دارند و هدف ما این است که با مراجعه صنعت به دانشگاه، تولید محصول داشته باشیم.

 

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی استان سمنان با اشاره به اینکه ۷۰ خانه بهداشت و ۶ شبکه بهداشت در مناطق زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان فعال است، گفت: این دانشگاه ۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال بدهی در زمینه‌های مختلف نظیر دارو و تجهیزات پزشکی دارد.

 

وی خاطرنشان کرد: دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان یک هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال نیز از بیمه‌ها طلب دارد.

 

قدس در مورد پرداخت کارانه کارکنان و پزشکان این دانشگاه نیز گفت: کارانه کارکنان تا فروردین‌ماه و پزشکان تا اردیبهشت‌ماه پرداخت شده است.

 

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی استان سمنان درخصوص طرح‌ها و پروژه‌های این دانشگاه نیز گفت: ۹ طرح عمرانی در مناطق زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان در دست ساخت است.

 

وی در مورد پروژه‌های نیمه‌تمام دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان نیز گفت: ۱۴ طرح عمرانی متوقف و نیمه‌تمام این دانشگاه با اتخاذ برنامه‌ریزی‌های لازم مجدداً عملیات اجرایی آن‌ها آغاز خواهد شد.

 

قدس از مشغول به کار بودن یک هزار و ۲۰۰ نفر در حوزه پرستاری در سه بخش بهداشت، درمان و آموزش این دانشگاه خبر داد و گفت: به ازای هر تخت بر اساس استاندارد کشوری ۲.۵ پرستار لازم است که این استاندارد در استان سمنان ۰.۹ است.

 

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی استان سمنان تصریح کرد: ۲۵۰ دانشجو از ملیت های پاکستانی، افغانستانی، لبنانی و عراقی در ۷ رشته مختلف و مقاطغ مختلف به دانشگاه پیوستند که ان شاءالله بتوانیم تا دو سال آینده با ارتقای ۱۴ رشته برای دانشجویان بین الملل در پردیس به جذب ۵۰۰ دانشجوی غیرایرانی برسیم.

 

وی ماموریت فعلی و اصلی حوزه بهداشت را کنترل بیماری کرونا و تکمیل واکسیناسیون عمومی بیان کرد و گفت: مردم تا مهار کامل کرونا باید در استفاده از ماسک و رعایت فاصله‌گذاری‌های اجتماعی اهتمام لازم را داشته باشند.

 

قدس با اشاره به تزریق۶۸۲هزار و ۹۴۸دز واکسن کرونا در مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان افزود: ۹۲درصد جمعیت تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان دز اول و ۸۲درصد دز دوم و ۳۶درصد دز سوم واکسن علیه ویروس کرونا دریافت کرده‌اند.

 

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی استان سمنان اظهار داشت: ۹۲درصد جمعیت بین ۱۲تا ۱۸سال تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان دز اول واکسن و ۷۴درصد دز دوم را دریافت کرده‌اند و لازم است بگویم افراد زیر ۱۲ سال برای کرونا واکسینه نمی‌شوند.

 

وی با تأکید بر اینکه برای تزریق دُز سوم کرونا برای افراد بالای ۱۸ سال باید سه ماه از تزریق دُز دوم گذشته باشد، گفت: عملکرد کشور در حوزه واکسیناسیون علیه ویروس کرونا نسبت به دیگر کشورهای آسیایی بسیار خوب بوده است.

 

قدس در مورد سویه جدید ویروس کرونا به نام اُمیکرون با اشاره به آلوده شدن ۱۰۰ کشور به این سویه گفت: سرعت ابتلای امیکرون بسیار بالاست بنابراین باید گفت تنها راه مقابله برای مبتلا نشدن به این ویروس تزریق واکسن و رعایت اصول بهداشتی است.

 

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی استان سمنان از جمله نشانه‌های فرد مبتلا به امیکرون را هرگونه سرماخوردگی، گلودرد، آبریزش بینی، گلودرد، تب و حالت تهوع عنوان کرد و گفت: اگر این نشانه‌ها به سرعت کمتر از سه ساعت بین اعضای خانواده سرایت کند، قطعاً امیکرون است.

 

کد خبر 1131481

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha