اجرای بیش از ۶۰ ویژه برنامه همزمان دهه بصیرت

حجت الاسلام دانشی از اجرای بیش از ۶۰ ویژه برنامه همزمان با دهه بصیرت و میثاق امت با ولایت خبر داد.

حجت الاسلام «عباس دانشی» ضمن گرامیداشت دهه بصیرت و میثاق امت با ولایت به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اراک، گفت: دهه بصیرت، یادآور میثاق امت با ولایت و فرصت مناسبی برای تبیین اهمیت ولایت‌فقیه است و گرامیداشت این دهه امری لازم و ضروری است.

 

سرپرست شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان مرکزی با اشاره به اینکه برخی افراد ناآگاه، متأسفانه همگام با دشمنان نظام به دنبال کم‌رنگ کردن حماسه ۹ دی هستند، افزود: دهه بصیرت تضمین‌کننده انقلاب اسلامی است، به ویژه در این شرایط اقتصادی و تنگناهایی که بیشتر به واسطه کارشکنی ها و تحریم های دشمنان به وجود آمده است، دشمنان نظام سعی دارند اذهان عمومی را نسبت به جریان اصلی انقلاب منحرف کنند.

 

این مقام مسئول با بیان اینکه دشمن با فتنه‌انگیزی به دنبال تحریف واقعیت است، ادامه داد: در این راستا روحیه بصیرت می‌تواند ما را در مقابل شیطنت‌ها و توطئه‌های شوم دشمنان واکسینه کند.

 

برگزاری برنامه های دهه بصیرت با حضور و مشارکت گسترده مردم

 

وی با بیان اینکه برنامه های گرامیداشت 9 دی ماه و دهه بصیرت و میثاق با ولایت در استان مرکزی از ششم آغاز می شود، گفت: این برنامه ها در کانون های علمی، دانشگاهی، حوزوی و هیئت ها به صورت میزگردهای علمی و تخصصی برگزار می شود.

 

حجت الاسلام دانشی اضافه کرد: در مراکز شهرستان ها مراسم محوری برگزار می شود و این برنامه ها با حضور ائمه جمعه، مسئولان شهرستان و همچنین حضور گسترده مردم مومن و ولایتمدار با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار خواهد شد.

 

وی با اشاره به اینکه مراسم بزرگداشت حماسه 9 دی در شهر اراک در ساعت 9:30 صبح در مصلی بیت المقدس شهر اراک آغاز خواهد شد، بیان کرد: سخنران این مراسم دکتر عزت الله ضرغامی، وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هستند.

 

سرپرست شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان مرکزی، اضافه کرد: این مراسم برای نخستین بار بعد از اپیدمی کرونا به صورت فراگیر برگزار می شود و مردم عزیز می تواند در این مراسم برای تجدید میثاق با ولایت شرکت کنند.

 

این مقام مسئول بر برگزاری هر چه با شکوهتر این مراسم تاکید کرد و ادامه داد: این مراسم اگر چه به صورت گسترده و با حضور اقشار مختلف برگزار خواهد شد، اما پروتکل های بهداشتی و فاصله اجتماعی رعایت می شود و تمهدیدات لازم برای این مهم اندیشیده شده است.

 

شهید سلیمانی الگویی برای همه انسان ها

وی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید حاج قاسم سلیمانی نیز گفت: ستاد مناسبت های مقاومت با مسئولیت بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس تشکیل شده و مراسم باشکوهی را در سطح استان برگزار خواهیم کرد.

 

سرپرست شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان مرکزی شهید سلیمانی را الگویی از بصیرت و ولایتمداری دانست و بیان کرد: الگو گیری از این شهید بزرگوار امری ضروری است و این ایام فرصت مناسبی برای تبیین شخصیت این شیهد گرانقدر در جامعه است.

 

این مقام مسئول بیان کرد: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان مرکزی در روز 14 دی ماه بعد از نماز مغرب و عشا در مصلای بیت المقدس سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی، را با حضور حجت الاسلام شیخ علی شیرازی برگزار می کند.

 

اکران مستند «آن زمستان» همزمان با سالگرد آیت الله مصباح یزدی

حجت الاسلام دانشی به سالگرد ارتحال آیت الله مصباح یزدی نیز اشاره کرد و گفت: نخستین سالگرد این علامه مجاهد با برگزاری آیین های مختلف در استان مرکزی گرامی داشته می شود.

 

وی اضافه کرد: اکران مستند «آن زمستان» که از مستندهای قابل توجه و کوتاه و گویای حیات علمی و سیاسی آیت الله مصباح یزدی است در نقاط مختلف استان و شهر اراک با حضور اقشار مختلف انجام می شود.

 

سرپرست شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان مرکزی ادامه داد: میزگرد تخصصی طرح تحول علوم اسلامی به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک در 13 دی ماه از دیگر برنامه های این ایام است.

 

این مقام مسئول با بیان اینکه مراسم دعای ندبه در شهر کرهرود به مناسبت سالگرد ارتحال این علامهبزرگوار برگزار خواهد شد، اضافه کرد: اعزام علاقمندان به قم برای شرکت در مراسم سالگرد این علامه بزرگ که همزمان با روز شهادت حضرت زهرا(س) برگزار می شود نیز از دیگر برنامه های این ایام است.

کد خبر 1131562

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha