چهاردهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر را برگزار می کنیم

فاضلی زاد، گفت: چهاردهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر را با معرفی آثار برجسته هنرمندان استان کرمانشاه برگزار خواهیم کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کرمانشاه؛ جلسه ای  با موضوع «برگزاری چهاردهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر» با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ، رئیس امور اداری ارشاد ، رئیس حراست ارشاد، رئیس گروه هنری و سینمایی و کارشناسان هنری ارشاد در محل سالن جلسات اداره کل برگزار شد.

 

در این جلسه بهرام  فاضلی زاد در خصوص اهمیت شناساندن هنرهای مفهومی به مردم گفت: هر اثر هنری باید دارای مفهوم باشد. مفهومی که معنایی را فرای ظاهر و صورت اثر ارائه می نماید. القای معنا در هنر مفهومی ممکن است شخصی باشد، چه برای هنرمند و چه برای مخاطب. بیننده با خود اثر در ارتباط است و نیازی به برقراری ارتباط با خالق اثر نیست.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمانشاه افزود:در حقیقت هنر مفهومی رهایی از قید و بندهای رایج است. در خلق اینگونه آثار هنری، آنچه مهم است تبدیل اندیشه و ذهن هنری به اثر هنری است. به دیگر سخن هنرمند فقط از یک ابزار خاص معماری، نقاشی؛ مجسمه سازی و غیره استفاده نمی کند.

 

وی خاطر نشان کرد: در این ایام ۱۰ اثر از هنرمندان کرمانشاهی در نمایشگاه دائمی میرزا رضای کلهر (مجتمع فرهنگی و هنری شهید آوینی) به نمایش گذاشته و  از اساتید برتر خوشنویسی استان نیز به صورت شایسته ای تجلیل خواهد شد.

 

فاضلی زاد تاکید کرد:با توجه به اینکه زمان برگزاری جشنواره, بهمن ماه سال جاری است در  چهاردهم جشنواره فجر ، از ده استاد برتر خوشنویس استان کرمانشاه در محل یکی از نگارخانه های شهر کرمانشاه تجلیل  خواهد شد.

کد خبر 1131579

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha