حجم قابل توجه زوار داخلی و خارجی در ایام سالگرد حاج قاسم/ مردم کرمان زیارت را به زمان دیگری موکول کنند

با اشاره به ورود حجم قابل توجه زوار به شهر کرمان و گلزار شهدا در ایام سالگرد شهید سلیمانی، از مردم استان درخواست کرد تا بزرگترین کمک را به دست اندرکاران برگزاری مراسم کنند و اجازه بدهند میهمانان داخلی و خارجی مدیریت شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ سردار حسین معروفی، سه شنبه(۷ دی) در نشست خبری اعلام برنامه های کمیته فرهنگی هنری ستاد برگزاری دومین سالگرد شهادت سپهبدشهید حاج قاسم سلیمانی که در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار شد؛ با اشاره به استفاده از ظرفیت هنرمندان در تولید اثر برای سیدالشهدای مقاومت تأکید کرد: باید دروازه ورود به این کار بزرگ را باز بگذاریم و همه در این اقیانوس شنا و نقش آفرینی کنند‌.

 

 

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با اشاره به حدود دو هزار اثر تولیدی هنری اظهار کرد: اما در جریان سازی عقب هستیم و در گفتمان سازی امور فرهنگ هماهنگی لازم را نداریم و در این زمینه، مسئولیت فقط بر دوش ارشاد نیست ضمن اینکه{در کارهای فرهنگی} به جای موضع فعال باید دنبال موضع موفق باشیم.

 

 

 

وی با ابراز تأسف از این موضوع که عده ای به جای عملیات روانی روی دشمن، آن را روی مردم خودمان انجام و روح و روان مردم را هدف قرار می دهند؛ خاطرنشان کرد: از ویژگی های بزرگ شهید قهرمان ما حاج قاسم سلیمانی، زمان شناسی است که برای یک مسئول و مدیر اصل است و زمانی که موضوع برجام مطرح بود او بلند شد و گفت برجام سه ضلعی است و با این حرف کشور را نجات داد.

 

 

سردار معروفی با اشاره به اینکه هر کس نظام سیاسی خود را با سخنرانی ۲۲ بهمن سال ۹۶ حاج قاسم تطبیق دهد، موفق است؛ یادآور شد: عده ای به جای نامه سرگشاده به دشمن، به امامی نامه می نویسند که مقابل دشمن است.

 

 

وی در ادامه با تأکید بر اینکه اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه باید تلاش کنند تا حاج قاسم در خاطره خلاصه نشود؛ افزود: حاج قاسم را نباید در مقیاس۷۰۰ متر نهر جاسم و یا ارتفاعات صعب العبور مشرف بر ماهوت خلاصه کرد؛ اندیشه او را ترویج بدهید؛ چیزی که نظام و مملکت ما نیاز دارد زیرا اندیشه او زیبا بود که عرفا و علما در برابر او زانو می زنند؛ باید جلوی تحریف و غلو را هم با جدیت گرفت زیرا حاج قاسم خود مکتب بود و نیازی به این کارها نیست.

 

 

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با بیان اینکه اصرار ما این است راه شهید سلیمانی را با هنر معرفی کنیم و در این زمینه کلیپ ها و نماهنگ های خوبی در حال تولید است؛ به ۱۷۱ عنوان برنامه ویژه سالگرد که ۱۴ برنامه پخش ملی است؛ اشاره و بیان کرد: اجلاسیه نهایی نیز در روز ۱۶ دی ماه از کرمان به صورت داخلی و در کشورهای اسلامی نیز پخش می شود.

 

 

 

وی با بیان اینکه عمده برنامه های امسال مردمی است؛ به صراحت اعلام کرد: امسال یک ریال هزینه برای برنامه های سالگرد از بنگاه های اقتصادی و نهادها نگرفتیم و مبنای ما فقط  مردم بوده و تنها در پنج برنامه از سپاه پاسداران آن هم برای هماهنگی سخنران و... کمک گرفتیم.

 

 

سردار معروفی با اشاره به اینکه موکب های مردمی امسال فوق العاده است؛ به اعطای کمک های غیرنقدی در قالب نذورات از سوی خیرین و مردم هم اشاره کرد و ادامه داد: درخواست تعطیلی رسمی ۱۳ دی، در شهر کرمان با هدف حضور مردم در مراسم سالگرد حاج قاسم و به عنوان روز شهادت مرد تاریخی و قهرمان جهان اسلام در حال پیگیری است.

 

 

وی با اشاره به ورود حجم قابل توجه زوار به شهر کرمان و گلزار شهدا در ایام سالگرد شهید سلیمانی، از مردم استان درخواست کرد تا بزرگترین کمک را به دست اندرکاران برگزاری مراسم کنند و اجازه بدهند میهمانان داخلی و خارجی مدیریت شوند و در آن ایام مردم استان به ویژه شهر کرمان به گلزار شهدا و آرامستان نروند.

 

 

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با پیش بینی ورود روزانه ۲۵ تا ۳۰ هزار زائر به گلزار شهدای کرمان برای ایام سالگرد حاج قاسم گفت: تاکنون زمینه اسکان ۲۰ هزار نفر فراهم شده است.

 

 

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان در پایان تصریح کرد: فعالیت های فرهنگی هنری خوبی نیز درباره سردار شهید حاج حسین پورجعفری{یار حاج قاسم} در دستور کار قرار داد و تولید آثار فاخر سه زبانه خواهد بود.

کد خبر 1131608

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha