شناسایی ۲ مبتلا به امیکرون در فرودگاه شیراز

حسینی گفت: در پی غربالگری سلامت مسافران پروازهای بین المللی در فرودگاه بین المللی «شهید آیت الله دستغیب (ره) شیراز»، ۲ مسافر ایرانی مبتلا به امیکرون که از یکی از کشورهای حاشیه خلیج فارس قصد بازگشت به کشور را داشتند و واکسن نیز دریافت نکرده بودند، شنا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «سید وحید حسینی»، امروز (سه شنبه 7 دی) با اشاره به شناسایی ۲ مورد بیمار مبتلا به «امیکرون» در شیراز در جمع خبرنگاران گفت: در پی غربالگری سلامت مسافران پروازهای بین المللی در فرودگاه بین المللی «شهید آیت الله دستغیب (ره) شیراز»، 2 مسافر ایرانی مبتلا به امیکرون که از یکی از کشورهای حاشیه خلیج فارس قصد بازگشت به کشور را داشتند و واکسن نیز دریافت نکرده بودند، شناسایی شدند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شیراز افزود: ابتلا به این سویه از کرونا علامت خاصی ندارد و 2 فرد شناسایی شده نیز علامت خاصی نداشته اند و بر این اساس باید پروتکل های بهداشتی در جامعه بیشتر رعایت شود.

وی اضافه کرد: سویه امیکرون با قدرت بسیار بالایی سرایت می کند و دریافت نوبت سوم واکسن کرونا در شرایط کنونی، کمک بزرگی به افراد برای افزایش ایمنی در برابر سویه جدید کرونا می کند.

حسینی تاکید کرد: استفاده از ماسک در زمان حضور در مکان های عمومی و ارتباط با دیگران، پرهیز از مهمانی خانوادگی و دورهمی، ایجاد تهویه مناسب در محیط، شست و شوی منظم دست ها و پرهیز از رفت و آمدهای غیرضروری، نقش مهمی در کنترل شیوع بیماری دارد.

وی تصریح کرد: مشارکت مسئولان ارشد فارس، ادارات و سازمان ها را برای مواجهه با این وضعیت و آسیب های احتمالی ضروری است و تمامی مردم استان باید شرایط جدید کرونایی را جدی بگیرند و واکسیناسیون و رعایت نکات بهداشتی را در اولویت قرار دهند.

کد خبر 1131666

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha