مقاومت و شهدای مدافع حرم بخش ویژه پنجمین جشنواره شعرتبری«نوج»/لزوم بازنشر آثار منتخب جشنواره ها

زارع با بیان اینکه ۱۰بهمن سال جاری آخزین مهلت ارسال اثر به این جشنواره اطلاع رسانی شده، گفت:امسال به بخش مقاومت و شهدای مدافع حرم در فراخوان جشنواره نگاه ویژه شده است که این بخش با همکاری اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، «عباس زارع» امروز(۷دی) در آئین رونمایی ازپوستر فراخوان پنجمین جشنواره شعرتبری«نوج» که در کتابخانه شیرگاه استان مازندران برگزار شد، ضمن گرامیداشت ایام فاطمیه و سالگرد سردار دل ها حاج قاسم سلیمانی، اظهار کرد:فرهنگ و زبان بومی در معرض آسیب است و استعدادیابی باید هدف اصلی این جشنواره باشد و همگان باید با تلاش در راستای حفظ و ترویج فرهنگ و زبان بومی گام برداریم.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران افزود: این جشنواره تنها  نباید در قالب یک همایش و چاپ کتاب برگزار شود و باید اشعار جشنواره در رسانه های مجازی برای عموم مردم بازنشر شده و با آنان ارتباط برقرار نماید.

 

زارع در خصوص بخش ویژه این جشنواره گفت: امسال به بخش مقاومت و شهدای مدافع حرم  در فراخوان جشنواره نگاه ویژه شده است که این بخش با همکاری اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس برگزار خواهد شد.

وی با بیان این که تاثیر گزاری شعر به عنوان یک رسانه تاریخی، بسیار بالاست ابراز امیدواری کرد که این جشنواده با کشف استعدادهای جدید بتواند به اعتلای فرهنگ و زبان بومی کمک کند .

 

زارع با بیان اینکه ۱۰بهمن سال جاری آخزین مهلت ارسال اثر به این جشنواره اطلاع رسانی شده، یادآورشد: این جشنواره مختص شعرهای بومی با زبان تبری است و گستره آن استان هایی را که مردم تبری زبان دارند در برمی گیرد. اعضاء شورای سیاست گذاری جشنواره نیز متشکل از : ذبیح الله ذبیحی، جابر خانلری، منصور علی اصغری، مبین اکبرنژاد، مهدی یزدانی، حمیدامینی و فاطمه تالشی است.

وی حفظ و گسترش فرهنگ و زبان تبری، آشنایی با فرهنگ و آداب و رسوم و واژگان مناطق مختلف استان، ترغیب عمومی و گرایش جوانان، نواجوانان و نونهالان به گفتار و نوشتار این زبان و احیای فرهنگ پسندیده ی همدلی و هم آوائی جهت نزدیکی اقوام مختلف تبری را از اهداف برگزاری این جشنواره عنوان کرد.

کد خبر 1131669

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha