فرهنگ سازی، اطلاع رسانی و آموزش از عوامل اصلی تاثیرگذار در استانداردسازی می باشند

قنبریان با اشاره به نقش استاندارد سازی در ارتقای تولید و کیفیت تولیدات، افزود: فرهنگ سازی، اطلاع رسانی و آموزش از عوامل اصلی تاثیرگذار در استانداردسازی می باشند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، «مرضیه قنبریان» امروز در نشست شورای استاندارد استان، اظهار داشت: ترویج فرهنگ استاندارد بستر رونق تولید و تقویت کیفیت تولیدات داخلی است.

 

مدیرکل استاندارد استان لرستان با اشاره به مواد قانونی و قوانین بالادستی اشاره کرده و افزود: قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد و آیین نامه نظارت بر اجرای استانداردهای اجباری مصالح ساختمانی از جمله قوانین بالادستی است.

 

وی ادامه داد: در راستای نظارت بر کیفیت و اجرای استانداردهای اجباری مصالح موثر بر مقاومت سازه، با توجه به قوانین و شیوه نامه تهیه شده، وظایف دستگاه های اجرایی در سه حوزه تولید، عرضه و مصرف مشخص شده است که با انجام هر کدام و هماهنگی دستگاه های مرتبط، نتایج خوبی حاصل می شود.

 

قنبریان خاطرنشان کرد: با توجه به ماده 16 قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد، کلیه دستگاه های اجرایی که به نوعی در صدور مجوز تولید کالا یا ارائه خدمات مسئولیت دارند، مکلفند به هنگام صدور مجوز، متقاضیان را ملزم به رعایت استانداردها و مقررات فنی مربوطه نمایند.

کد خبر 1131683

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha