افشاگری سازمان‌های حقوقی نسبت به نقض حقوق کودکان در   زندان‌های  آل خلیفه

سازمان های حقوقی با انتشار اسنادی از نقض حقوق کودکان در زندان های توسط نیروهای آل خلیفه پرده برداشتند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از منامه پست، عناصر مزدور وابسته به وزارت کشور بحرین به بازداشت پنج نوجوان از جزیره ستره پس از احضار آنها به دادستانی کردند.

منابع آگاه اعلام کرد: این پنج نوجوان به نام های «محمدجعفر الکویتی»(15 ساله)، «مقتدی جعفر الکویتی»(15 ساله)،«منتظر جعفر الکویتی»(14 ساله)، «احمد فاض احمد حبیل»(15 سال) و «محمد عبدالزهراء منصور»(15 ساله) هستند.

 

سازمان دیدبان حقوق بشر و موسسه حقوق و دمکراسی بحرین گزارش داد: این نوجوانان بازداشت شده مورد ضرب و شتم و تهدید حنسی و شوک الکترونیکی قرار گرفتند.

این سازمان ها اعلام کردند: این تخلفات با تسهیل دادستان عمومی و قضات بحرین رخ داده است. دادستانی و وزارت کشور با حضور والدین این نوجوان ها و وکلایشان هنگام بازجویی مخالفت کردند. باوجود اینکه سن آنها بین 11 تا 17 سال بوده است.

 

اتحادیه عربی حمایت از کودکان، بازداشت تعدادی از نوجوانان بحرینی و محاکمه آنها توسط مقامات بحرینی را محکوم کرده و آزادی آنها را خواستار شد.

این اتحادیه اعلام کرد: این بازداشت ها و محاکمه ها را ناقض قانون بین المللی و کنوانسیون بین المللی کودک امضا شده توسط بحرین و جرم انگاری این رفتار دانست.

 

سازمان عفو بین الملل، سیاست بازداشت و هدف گیری سیستماتیک را که مقامات بحرینی علیه کودکان دنبال می کنند، محکوم کرد و از مقامات بحرین خواست به منشورها و قوانین بین المللی مربوط به کودکان که پیش از این امضا کرده بود، احترام بگذراند.

 

مقامات بحرین عملیات بازداشت سیستماتیک کودکان و نوجوان را ادامه می دهد، باوجود اینکه حمد عیسی الخلیفه، حاکم بحرین در 14 فوریه گذشته قانون عدالت اصلاحی برای کودکان و حمایت آنها از سوء برخورد را تصویب کرد. این قانون از نیمه آگوست 2021 میلادی اجرایی است.

 

شبکه قطری الجزیره نیز در برنامه ای با عنوان «الحوض الجاف» از شکنجه و آزار و اذیت و نقض حقوق صدها کودک و نوجوان در زندان های بحرین پرده برداشت. این برنامه براساس مجموعه ای از اسناد و شواهد واقعی ساخته شده است.

 

این درحالی است که مقامات بحرینی صحت و درستی مستند الجزیره قطر را که درباره نقض حقوق کودکان در زندان های بحرین است، تایید کردند.

کد خبر 1131745

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha