جایگاه و منزلت حضرت فاطمه (س) را بشناسیم

آیت الله صدیقی با بیان اینکه باید جایگاه، مرتبه و منزلت حضرت فاطمه (س) را بشناسیم، گفت: حضرت فاطمه (س) و فرزندانش حجت خدا بر روی زمین هستند.

به گزارش خبرنگار گروه قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، آیت الله «کاظم صدیقی» در همایش طلاب فاطمی که با حضور جمع کثیری از متولیان، مدیران، استادان و طلاب حوزه های علمیه شهر ری و تهران در حوزه علمیه امام حسین (ع) شهر ری برگزار شد، گفت: هر کس عبادت خالص برای خدا انجام دهد، خدای متعال همواره فرد را در مسیری قرار می دهد که بالاترین درجه مصلحتش تامین شود و گرفتار حسرت و خسران نشود.

 

امام جمعه موقت تهران با اشاره به ویژگی های اخلاقی حضرت فاطمه زهرا (س) گفت: ایشان از نظر شخصیت و گوهر وجودی شبیه پدر بزرگوار خود پیامبر ختمی مرتبت (س) است.

 

وی با تاکید بر اینکه باید جایگاه، مرتبه و منزلت حضرت فاطمه (س) را بشناسیم، خاطرنشان کرد: حضرت فاطمه (س) از همه مخلوقات برتر و بالاتر هستند.

 

رییس ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر کشور در ادامه با اشاره به آیه مباهله گفت: خداوند در این آیه حضرت زهرا (س) و زینت بهشت و سرور همه بهشتیان یعنی امام حسن و امام حسین (ع) را به عنوان ابنای پیامبر (ص) معرفی می کند.

 

وی با قرائت آیه مباهله گفت: در آیه مباهله فَمَنْ حَاجَّک فِیهِ مِن بَعْدِ مَا جَاءَک مِنَ الْعِلْمِ فَقُلْ تَعَالَوْا نَدْعُ أَبْنَاءَنَا وَأَبْنَاءَکمْ وَنِسَاءَنَا وَنِسَاءَکمْ وَأَنفُسَنَا وَأَنفُسَکمْ ثُمَّ نَبْتَهِلْ فَنَجْعَل‌لَّعْنَتَ اللَّهِ عَلَی الْکاذِبِینَ؛ خدای متعال فرموده جعل لعنت، خلق لعنت است؛ بنابراین ولایت تکوینی خمسه طیبه استفاده می شود.

 

آیت الله صدیقی تاکید کرد: امام حسن (ع) و امام حسین (ع) در کودکی و در مصاف با باطل و در آیه مباهله به عنوان حجت تمام عیار خداوند معرفی می شود.

 

امام جمعه موقت تهران تاکید کرد: ایشان در مرآت بودن هم مرآت اسم اعظم بودند لذا همه صفات جماله و جلاله پروردگار متعال در این ضمایر طیبه وجود دارد به طوری که حضرت فاطمه (س) در کنار خاتم انبیا خودش و فرزندانش به عنوان حجت خدا حضور پیدا کردند.

 

 

کد خبر 1131764

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha