فراگیری عطر و بوی معنویت کاروان شهدا در استان اصفهان

ورود کاروان شهدای تازه تفحص شده به اصفهان عطر و بوی معنویت در را در این استان فراگیر کرده که این برنامه تا ۱۶ دیماه ادامه دارد.

خبرگزاری شبستان-اصفهان: هر بار صدایی از غافله عاشقان می رسد و این بار همزمان با ایام فاطمیه و دهه بصیرت که توام با سالروز شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی و حادثه 9 دیماه ندای عاشقی و عطر رشادت و اخلاص فضای جای جای استان اصفهان را فراگرفته است.

غافله شهدا از روز سه شنبه در گذر از نقاط مختلف استان بوده که این قطار سوت آغاز را از نظنز نواخت و تا 16 دیماه مسیرهای مختلف شهرها و روستاهای استان را می پیماید.

 

برنامه ریزی های متولیان امر از مدتی پیش آغاز و مردم در انتظار چنین مهمانی بودند تا عشق بازی را هرچند کوتاه با چهره های مخلص و دلسوز داشته باشند.

علاوه بر گذر کاروان شهدا، برنامه ریزی برای اجرای برنامه های فرهنگی و مذهبی به این مناسبت نیز صورت گرفته تا علاوه بر تشیع پیکر 20 شهید، حال و هوای معنوی در وجود فردی و شهر و روستای خود ایجاد کنند.

 

پس از انجام این برنامه کاروان شهدا که در قالب دو گروه مجزا 10 شهیدی انجام می شود، خاکسپاری آن در مناطق مختلف استان اصفهان انجام می شود.

28 شهرستان و 150 روستا مقصد و محل عبور این کاروان هستند تا عاشقانه با باورهای انقلاب تجدید پیمان کنند و توشه ای از معنویت برای خود به جای آورند.

 

خبرگزاری شبستان در کنار دیگر رسانه های ملی و محلی پوشش خبر و اطلاع رسانی در این خصوص خواهد داشت تا مخاطبان این رسانه بر خط از برنامه های محله و منطقه خود در این ایام باخبرشوند.

 

*خاکسپاری شهدا تازه تفحض شده در هفت نقطه استان اصفهان

 

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس اصفهان با اشاره به ابعاد مختلف تشیع پیکر شهدای تازه تفحص شده و برنامه های این ایام اظهارداشت: شهدا تازه تفحض شده در هفت نقطه استان اصفهان خاکسپاری و یادمان شهدا ایجاد خواهد شد.

سرهنگ پاسدار «محمد رضایی« پارک کوهستانی قائمیه، برزک کاشان، آران و بیدگل، صنایع هفتم تیر مبارکه، شهر کرکوند، خرمنان از توابع بخش مرکزی تیران و کرون ومجتمع مسکونی منظریه شهرضا را هفت نقطه پیش بینی شده برای خاکسپاری شهدای گمنام تازه تفحص شده اعلام کرد که پس از انجام این اقدام یادمان شهدا ایجاد خواهد شد.

 

وی با بیان اینکه هر یک از محل های خاکسپاری شهدای گمنان به یادمان شهدا تبدیل شده است، تصریح کرد: 157 یادمان تا پیش از این برنامه در استان اصفهان ایجاد شده که با احتساب هفت مورد جدید تعداد آن ها به 164 یادمان می رسد.

سرهنگ رضایی خاطرنشان کرد: علاوه بر برگزاری مراسم شهدا، خاکسپاری، تشیع پیکر و مراسم های مذهبی، راهپیمایی و گرامیداشت حماسه9 دیماه برگزار می شود.

 

*مشارکت مردمی برای استقبال از کاروان شهدا

 

این بار نیز مثل گذشته مردم و تشکل های مردمی پای صحنه آمده اند و زمینه های برگزاری یک مراسم معنوی را فراهم ساختند که در این خصوص هیات های مذهبی، بقاع متبرکه، بسیج، مساجد و کانون های فرهنگی و هنری همسو با یکدیگر و همکاری نهادهای اداری کار را پیش می برند.

استقبال مردمی نیز در حوزه های مختلف صورت خواهد گرفت تا عطر معنویت در شهرها و روستاها ایجاد و فرهنگ ایثار و شهادت پایدار بماند.

کد خبر 1131836

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha