۱۰۰ میلیارد تومان برای ساخت مجتمع عظیم رفاهی در مرز مهران هزینه می شود

دبیر ستاد اربعین آستان قدس رضوی از هزینه ۱۰۰ میلیارد تومانی برای ساخت مجتمع عظیم رفاهی در شهرستان مرزی مهران خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، سردار «حمید فهیمی راد» عصر امروز(۷ دی) در دیدار با «حسن بهرام نیا»استاندار ایلام با بیان اینکه مهران دروازه امن عتبات عالیات و گذرگاه مناسبی برای ورود زائران حضرت ثامن الحجج(ع) و مسافران عراقی است، اظهار کرد: خدمت به زائران بویژه زائران اربعین حسینی، سعادتی بس عظیم است و آستان قدس رضوی هر ساله با حضور در مرز مهران، در این زمینه پیشتاز است.

 

وی با اشاره به اینکه در سال‌های آتی، آیین اربعین حسینی در ماه‌های گرم سال برگزار می‌شود و با توجه به شدت گرما، تهیه امکانات و تجهیزات برای رفاه زائران ضرورتی اجتناب ناپذیر است، افزود: با عنایت تولیت آستان قدس رضوی در نظر داریم در صورت همکاری و همراهی مسئولان استان ایلام، مجتمع عظیمی را در مرز مهران و در جوار منطقه آزاد، احداث کنیم.

 

دبیر ستاد اربعین آستان قدس رضوی با بیان اینکه در این مجتمع عظیم، کارخانه یخ، سردخانه، آشپزخانه، نمازخانه، انبار و .... تعبیه و ساخته خواهد شد، خاطرنشان ساخت: برای ساخت و راه اندازی این مجتمع عظیم خدماتی رفاهی قریب ۱۰۰ میلیارد تومان هزینه خواهد شد.

 

سردار فهیمی راد تصریح کرد: برای احداث این مجتمع عظیم به پنج هکتار زمین نیاز است و امیدواریم مسئولان استانی در این خصوص همکاری و همراهی لازم را به عمل آورند.

 

استاندار ایلام نیز در این نشست با تقدیر از عنایت و توجه تولیت آستان قدس رضوی به استان ایلام گفت: مهران امن ترین و نزدیکترین مرز به عتبات عالیات است و می طلبد که بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

 

«حسن بهرام نیا» با اشاره به اینکه در استان ایلام زمینه برای هر گونه سرمایه‌گذاری، اشتغال و تولید فراهم است، اظهار داشت: برای اجرای این طرح عظیم در مرز مهران از هیچ کوشش و حمایتی دریغ نخواهیم کرد.

 

وی با بیان اینکه تهیه و تامین زمین مورد نیاز برای این طرح باید در اولویت قرار گیرد و موانع و مشکلات فراروی آن به صورت علمی و کارشناسی مرتفع گردد، تصریح کرد: امیدواریم با اجرای این طرح بزرگ در مرز مهران، بسیاری از مشکلات زائران و مسافران بویژه در ایام اربعین، مرتفع گردد و زمینه برای اشتغال تعدادی از افراد جویای کار فراهم شد.

کد خبر 1131840

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha