شجره صالحین راه منحصر به فرد سیر الی‌الله است

آیت الله عبادی با بیان اینکه شجره صالحین راه منحصر به فرد سیر الی‌الله است، گفت: تنها فرمولی که می‌تواند بشر را از دست وحشی‌های بیگانه و تفکر غربی و لیبرال‌ها نجات دهد همین راه است که باید بیش از این به آن اهمیت دهید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، آیت الله «سید علیرضا عبادی» امروز (۸ دی) در گردهمایی مربیان حلقه های صالحین سپاه انصارالرضا علیه السلام ناحیه بیرجند اظهار کرد: اگر آفات از پیش پای برداشته نشود سیر راه مشکل است و در هر کاری و سرمایه گذاری مسئله رفع و دفع آفات، مسئله اصلی است مبادا این همه تلاش و زحمت به خاطر مسائل جزیی زمین‌گیر شود.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به آیه ۱۷۲ سوره اعراف، گفت: این همان است که از آن به «یوم الست» و «یوم ذر» تعبیر می شود و مفسران دو نظر دارند که با هم قابل جمع است یکی نظر بیشتر متکی به روایت و احادیث است که این عالمی بود برای جمع در یک مرحله ای که ظهور آن عالم در این عالم کون و فساد است و آنهایی که نظر دیگری دارند معتقدند آن عالمی است که همواره هست و هر انسانی که به وجود می آید در نظام تکوین خداوند امانت های را در وجودش قرار می دهد که شاخص بین حق و باطل است. اما آنچه که بحث صالح و طریق صالحین است همه کسانی که در این راه هستند این را می گویند روز میثاق؛ وقتی می گویم میثاق با ولایت یعنی ولایت الله و در آن عالم ولایت الله را پذیرفته است، حالا در صحنه میدانی ولایت الله پذیرفتن ولایت انبیاء است چون حامل پیام خداوند هستند.

 

وی ادامه داد: امر و نهی که به وسیله پیامبر معصوم به مردم برسد، آنهایی که «قَالُوا بَلَىٰ» گفتند اطاعت از رسول اطاعت از خداست.

 

آیت الله عبادی با اشاره به اینکه دین برنامه زندگی است و همه پیامبرانی که از این عالم به عالم دیگر می‌روند جانشین(اوصیا) می‌گذارند تا مسئولیت های که خداوند بر پیامبران قرار داده بر روی زمین نماند، تصریح کرد: اوصیا و ائمه معصومین(ع) که جانشینان پاک هستند چه در زمان حیات و چه ظهور آنان فردی را برای اداره جامعه قرار می دهند و مسئله نیابت حتما اینگونه نیست که بعد از غیبت کبری و صغری باشد و در زمان امامان دیگر هم  آنان از ناحیه خود کسانی را تعیین می کند.

 

امام جمعه بیرجند افزود: ائمه معصومین(ع) در زمان خودشان نائب داشتند و صلح و جنگ با او صلح و جنگ با امام معصوم است و صلح و جنگ با امام معصوم صلح و جنگ با پیامبر و خداوند است.

 

وی به غیبت صغری و کبری اشاره کرد و گفت: در غیبت صغری نیابت خاصه بوده اما بعد از غیبت کبری تا وقت ظهور، دین خدا تعطیل نمی‌شود چون دین خدا حجت خداست و اینجا مسئله نیابت عامه در فقه و اصول دین مطرح می‌شود که ضرورتی اجتناب ناپذیر است.

 

آیت الله عبادی بیان کرد: آیت الله عظمی محمد حسین نجفی می فرماید که اگر کسی همه زوایای فقه را بخواند اما به ولایت فقیه نرسد از فقه بوی نبرده است و در اصول دین هم که تداوم بحث نبوت و امامت است این مسئله ای ضروری است.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در ادامه گفت: در صحنه میدانی و در نظام مقدس جمهوری اسلامی، مقام نیابت عامه و فقیه عادل واجدالشرایط زمامدار دین می شود و این را که برخی می گویند خبرگان نائب عامه را تعیین می‌کنند اشتباه است چون کار خبره تشخیص است نه تعیین؛ و خود ائمه معصومین نیابت عامه را تعیین می کنند.

 

وی افزود: دین منطق مستحکمی دارد و وقتی که اهل تشخیص گفتند که این فرد به عنوان شرایط خاصی که در آن جمع است نائب حضرت مهدی(ع) است آنها فقط تشخیص دادند اما خود حضرت این نائب را تعیین کرده و مخالفت با او جنگ با خدا و روسل است چون این ولایت الله است و ولایت امانت خداست.

 

آیت الله عبادی با بیان اینکه صالحین کسانی هستند که پای عهد و میثاق با ولایت ایستاده‌اند و عهدشکنی نمی کنند، تصریح کرد: صالحین کار خوب و بد را تشخیص می دهند و این مربوط به «یوم الست» است.

 

امام جمعه بیرجند با اشاره به اینکه شجره صالحین راه منحصر به فرد سیر الی الله است که نباید دست کم گرفته شود، تأکید کرد: باید در این مهم خیلی سرمایه گذاری شود و تنها فرمولی که می تواند بشر را از دست وحشی های بیگانه و تفکر غربی ها و لیبرال ها و فجار و فساق نجات دهد همین راه است و باید بیش از این به آن اهمیت دهید چون این میثاق الهی و «یوم الست» و «یوم ذر» است.

 

وی بیان کرد: امیدواریم از شرایطی که خداوند به ما داده است بهره گیری کنیم و در شرایطی که دیگران آیه یأس می خواند رهبر معظم انقلاب تازه فرمودند کار را شروع کنید و بیانیه گام دوم انقلاب را مطرح کردند.

 

آیت الله عبادی با بیان اینکه خداوند هیچ لذتی بالاتر از حق‌جویی به انسان نداده و حق‌جویی ملیت ابراهیم(ع) است، خطاب به مربیان حلقه های صالحین گفت: اگر مشکلات جزیی دارید اصلاح کنید و نسبت به این حرکت که در شرایط سخت و اوضاع کرونایی، خداوند فرصت داد که مجلس و دولت انقلابی انتخاب کردید باید حرکت‌ها تسریع شود.

 

کد خبر 1131866

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha