حضرت زهرا (س) افزون بر زنان الگوی مردان و حتی اسوه امامان معصوم(ع) هستند

حجت الاسلام قرنی گلپایگانی گفت: حضرت زهرا (س) صرفا الگو و اسوه زنان نیست بلکه ایشان الگوی مردان و حتی اسوه امامان معصوم(ع) هستند.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام و المسلمین محمدحسین قرنی گلپایگانی، استاد حوزه علمیه در سلسله مباحث معرفتی در مسجد جامع غدیر به سخنرانی پرداخته  و با اشاره به بحران نرخ رشد جمعیتی، گفت: متاسفانه در سالهای اخیر نرخ رشد جمعیت در ایران نسبت به سالهای قبل به پایین ترین حد یعنی نزدیک به صفر رسیده است.

 

استاد حوزه علمیه بیان کرد: اگر جمعیت شیعیان به همین منوال رو به کاهش باشد با همین قانون اساسی و فرمول دموکراسی جامعه با معضل بزرگی مواجه خواهد شد. بنابراین لازم و ضروری است که نرخ رشد جمعیت در بین شیعیان افزایش پیدا کند.

 

وی با استناد به روایتی از امام صادق (ع) ادامه داد: کسی که به علت ترس از روزی تعداد فرزندانش را کم می کند به خداوند متعال بدگمان شده است زیرا پروردگار عالم روزی انسان را تأمین می کند.

 

 حجت الاسلام و المسلمین گلپایگانی با اشاره به روایاتی از امام صادق (ع) درباره حضرت فاطمه (ع) ادامه داد: او اسوه امامت برای تمامی امامان بود؛ چراکه اسوه بودن از شئون امامت می باشد، در واقع مسئله امامت از زمان پیامبر اکرم (ص) شروع نشده، بلکه آغاز امامت در زمان ابراهیم خلیل الله (ع) بوده است.

 

وی در خصوص سخنرانی ذاکرین و واعظین در ایام فاطمیه اظهار داشت: متاسفانه در این مجالس حضرت زهرا (س) را الگو و اسوه زنان معرفی می کنند، در حالیکه این چنین نباید باشد، چراکه او نه تنها الگوی زنان و مردان بلکه اسوه امامان است.

 

حجت‌الاسلام قرنی گلپایگانی با استناد به روایتی از  امام زمان (عج) گفت: حضرت زهرا (س) مادر امامتی است که گستردگی کامل دارد و این گستردگی کمتر مورد توجه قرار گرفته است.

 

استاد حوزه علمیه گفت: حضرت فاطمه(س) و حضرت امیر مومنان امام علی (ع) امانت داران امین بودند که هیچ گونه بهره برداری شخصی از خزانه مسلمانان نداشتند.

 

حجت‌الاسلام قرنی گلپایگانی با اشاره به سخنان شیخ انصاری در تعالیم اسلامی درباره طلاب، اظهار داشت: خوب است طلبه با نماز و روزه استیجاری روزگار خود را سپری کند و کمتر از وجوهات شرعی استفاده کند.

 

وی در خصوص نظام فکری در جامعه اسلامی اظهار داشت: بر حکمران واجب است که سطح زندگیش با ضعیف ترین افراد جامعه برابری کند. در واقع توده مردم در جامعه اسلامی باید با رعایت عدالت اجتماعی از تمامی منابع عمومی به صورت فراوان بهره‌مند شوند. امیر مومنان امام علی (ع) تجسم اندیشه این تفکر است.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: متاسفانه در نظام جمهوری اسلامی فردی که تمکن مالی زیادی دارد سوبسید و یارانه اش از فردی که ندارد خیلی بیشتر است. بنابراین در جامعه اسلامی امام مسلمین و کسانی که جزو کارهای حکومتی هستند باید سطح زندگیشان در حد ضعیف‌ترین قشر جامعه و همانند زندگی حضرت فاطمه (س) و امیرمومنان امام علی (ع) باشد.

کد خبر 1131926

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha