خانه امن بهزیستی زنجان از ابتدای امسال ۵۵ زن خشونت دیده را پناه داده است

محمدی، خشونت جسمی، جنسی، روانی وکلامی، محدودیت و محرومیت را از مصادیق خشونت معرفی کرد و افزود: خانه امن بهزیستی از ابتدای سال ۵۵ زن خشونت دیده یا در معرض خشونت را پناه داده است .

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، مدیرکل بهزیستی استان زنجان در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه ۴۹ کودک بی سرپرست و بدسرپرست در مراکز بهزیستی نگهداری می شوند، گفت:۲۶۶ کودک بصورت امداد بگیر در خانواده تحت حمایت بهزیستی هستند و از ابتدای سال تاکنون ۵۸ بازدید از مراکز نگهداری کودکان جهت بررسی روند نگهداری، آموزش و ...صورت گرفته است .

 

محمد محمدی هدف اورژانس اجتماعی را کنترل و کاهش بحران های فردی، خانوادگی، اجتماعی و در دسترس قرار دادن خدمات عنوان کرد و افزود: از ابتدای سال تاکنون بیش از ۲هزار تماس با خط ۱۲۳ اورژانس خدمات اجتماعی گرفته شده است.

 

این مسئول از ۷۱۹ مداخله در بحران از ابتدای سال تاکنون خبر داد و تاکید کرد: رتبه بندی بهزیستی در زمینه کودک آزاری و همسر آزاری با تعداد مراجعه به اورژانس اجتماعی اعلام می شود.

 

وی خانه امن را یکی از بهترین خدمات بهزیستی در زمینه کاهش آسیب به زنان در معرض خشونت عنوان و خاطر نشان کرد: بهزیستی به استناد اصل دهم،  ۲۱ و ۲۹ قانون اساسی و به منظور مواجهه صحیح با افراد در معرض آسیب یا آسیب‌دیده اجتماعی و فراهم کردن زمینه ادامه زندگی سالم در جامعه و طبق سیاست‌های کلی برنامه پنجم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی مبنی بر تقویت نهاد خانواده و جایگاه زن، راه‌اندازی اسکان موقت را در دستور کار خود قرار داده که اکنون با نگاهی جامع‌نگر و تخصصی به عنوان خانه‌های امن به زنان خشونت دیده و در معرض خشونت ارائه خدمت می‌دهد.

 

مدیرکل بهزیستی تصریح کرد: خانه امن مختص حمایت از زنان و دختران خشونت دیده بوده و درصورت وجود فرزندان برای زنان متاهل خشونت دیده، حمایت های لازم با رعایت اصول مندرج در دستورالعمل ها شامل حال آن ها نیز می شود.

 

محمدی افزود: دختران و زنانی که مورد آزار و خشونت‌های جسمی، جنسی، روانی و عاطفی قرار می‌گیرند، پس از مراجعه به اورژانس اجتماعی و با دستور قضایی به این مرکز منتقل می‌شوند.

 

وی خشونت جسمی، جنسی، روانی وکلامی، محدودیت و محرومیت را از مصادیق خشونت معرفی کرد و افزود: خانه امن بهزیستی از ابتدای سال ۵۵ زن خشونت دیده یا در معرض خشونت را پناه داده است .

 

 

کد خبر 1131929

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha