جلسه رفع موانع تولید با حضور مشاور وزیر صمت در جیرفت برگزار شد

امروز ۸ دی ماه جلسه رفع موانع تولید با حضور مشاور وزیر صنعت معدن و تجارت، رئیس سازمان صمت جنوب کرمان و جمعی از بانوان تولید کننده جنوب کرمان، در سالن اجتماعات فرمانداری جیرفت برگزار  شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، امروز ۸ دی ماه جلسه رفع موانع تولید با حضور مشاور وزیر صنعت معدن و تجارت، رئیس سازمان صمت جنوب کرمان و جمعی از بانوان تولید کننده جنوب کرمان، در سالن اجتماعات فرمانداری جیرفت برگزار  شد.

«مسلم مروجی فرد» در این جلسه، ظرفیت های جنوب کرمان را در ۲ بخش کشاورزی و معدن معرفی کرد و گفت: در حوزه کشاورزی سالانه بیش از ۴ و نیم تن محصول تولید  می شود و ۱۰ محصول کشاورزی جنوب کرمان رتبه برتر کشور هستند و حضور محصولات منطقه در بازارهای صنعتی مطلوب بوده است.

رئیس سازمان صمت جنوب کرمان افزود: در حوزه معدن نیز معادن کرومیت، مس و تیتانیوم تاسیس شده است و در این منطقه تاکنون ۴۲ نوع ماده معدنی شناسایی شده است.

وی با اشاره به این که از زمان آغاز به کار سازمان صمت جنوب کرمان کارهای بسیاری خوبی انجام شده است، بیان کرد: ۲۷۸ معدن در جنوب کرمان وجود دارد که تاکنون ۱۰۲ پروانه بهره برداری صادر شده و ۵۳ پروانه کارخانه فرآوری نیز صادر شده و یعنی از هر ۲ پروانه یک کارخانه تاسیس شده است.

مروجی ابراز کرد: در در ۶ ماهه نخست امسال با حضور وزیر صمت سابق، با اعتبار یکهزار میلیارد تومان، معدن افتتاح شده و با این اقدام زمینه اشتغال یکهزار نفر فراهم شده است.

رئیس سازمان صمت جنوب کرمان ادامه داد: تقریبا در کنار هر یک از معادن کوچک مقیاس، یک کارخانه کوچک  بخش ها و روستاها راه اندازی شده است تا زمینه اشتغال جوانان منطقه فراهم شود.

وی عنوان کرد: تاکنون در حوزه صنعت  ۴۸۵ مجوز صادر شده است و ۱۱ هزار و ۵۷۷ نفر فعال هستند، تعداد ۱۳۴ هزار مجوز پیشرفت بالایی دارند که می توانند به بهره برداری برسند.

مروجی خاطرنشان کرد: ۳ واحد صنعتی، زمینه اشتغال ۱۰۰ نفر را فراهم کرده است و ۲۶۴ واحد کوچک مقیاس هستند.

رئیس سازمان صمت جنوب کرمان اظهار کرد: خوشبختانه در حوزه صدور پروانه بهره برداری، تعداد مجوزها افزایش یافته است و با یک پایش، واحدهای صنعتی به فعال و راکد تقسیم شده است و اکنون ۴۴ بنگاه فعال است.

وی تاکید کرد: اولویت نخست وزارت صمت، دولت، استانداری و سازمان صمت جنوب کرمان این است که واحدهای راکد را به چرخه تولید برگردانند.

مروجی ابراز کرد: واحدهای تولیدی جنوب کرمان به تعداد ۱۲ واحد است و که ۱۰ واحد آن ۱۰ واحد قابل احیا است و می توان با تشکیل کارگروه های رفع موانع تولید آنها را وارد چرخه تولید کرد.

رئیس سازمان صمت جنوب کرمان با یادآوری این مطلب که از ابتدای سال تاکنون ۳ واحد به چرخه تولید برگردانده شده است، تاکید کرد: عمده مشکلات واحدهای تولید، مشکلات ملی است و چنانچه سرمایه در گردش به آنها اعطا شود، فعال می شوند و با فعالیت این واحدها زمینه اشتغال ۲۰۰ نفر فراهم می شود.

 وی اضافه کرد: واحدهای تولیدی برای این که مشکلات آنها پیگیری شود به دبیرخانه سازمان صمت مراجعه کنند.

مروجی با یادآوری این که تعدادی از واحدهای تولیدی منتخب منتخب ملی هستند، ادامه داد: تعداد واحدهای منتخب ملی ۲۹ واحد است که ۱۳ محصول تولید می کنند.

رئیس سازمان صمت جنوب کرمان در خاتمه عنوان کرد: در سال جاری کارخانه های طلا و سیلیس افتتاح در شهرستان فاریاب راه اندازی شد.

کد خبر 1131956

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha