برگزاری اولین جشنواره هنرهای تجسمی آستارا

تشرینی از برگزاری اولین جشنواره هنرهای تجسمی در شهرستان آستارا خبر داد.

«شاپور تشرینی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا، اظهارکرد: اولین جشنواره هنرهای تجسمی، با هدف اعتلای رسانه نقاشی به طور خاص و هنرهای تجسمی به طور عام ایجاد بستری جهت نمایش بخشی از فعالیت‌های هنر در حوزه هنرهای تجسمی برگزار می‌شود.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بندر آستارا افزود: زمینه‌سازی رشد و بالندگی هنرمندان جامعه، گسترش ظرفیت بیان هنری در حوزه‌‌های گوناگون و انواع فعالیت‌های فردی و اجتماعی، رشد فرهنگ بصری مخاطبان در سطوح مختلف جامعه و توسعه روابط فرهنگی – هنری در میان هنرمندان و ما بین هنرمندان و مخاطبان از دیگر اهداف جشنواره می‌باشد.

 

وی به شرایط و مقررات  نخستین جشنواره هنرهای تجسمی آستارا اشاره کرد و گفت: شرکت برای همه هنرمندان و علاقمندان آزاد و به معنای پذیرش ضوابط فراخوان و رای هیئت‌های انتخاب و داوران است.

 

تشرینی با اشاره به اینکه مسئولیت اصالت آثار به عهده هنرمند و ارسال و حمل و نقل آثار به نمایشگاه، دریافت و جمع‌آوری آنها  پس از پایان نمایشگاه بر عهده هنرمند است، اضافه‌کرد: انجمن هنرهای تجسمی اجازه انتشار و چاپ اطلاعات و مدارک آثار پذیرفته شده را خواهد داشت.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بندر آستارا با بیان‌اینکه به تمام هنرمندان راه‌یافته به جشنواره، گواهی شرکت اعطاء می‌شود، اظهارکرد: تصمیم‌گیری درباره مسائل پیش‌بینی‌ نشده، به عهده انجمن هنرهای تجسمی و دبیرخانه جشنواره است.

 

وی با اشاره به شرایط پذیرش آثار،خاطرنشان‌کرد: ثبت‌نام، ارسال تصویر آثار و مشخصات آثار و هنرمندان فقط از طریق نرم‌افزار واتساپ به شماره ۰۹۹۳۶۳۴۱۲۳۳ امکان پذیر است.

 

تشرینی، ثبت‌نام را به منزله پذیرش کلیه مقررات و شرایط جشنواره دانست و افزود: هزینه ثبت‌نام برای هر هنرمند ۵۰۰ هزار ریال می‌باشد و هر هنرمند می‌تواند حداکثر پنج اثر را به انتخاب خود ارسال کند.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بندر آستارا با اشاره به اینکه زمان خلق آثار نباید پیش از سال ۱۳۹۸ باشد، تصریح‌کرد: تکنیک و موضوغ خلق آثار آزاد است.

 

وی با بیان‌اینکه اندازه ابعاد آثار باید حداکثر ۲۰۰ در ۲۰۰ سانتی‌متر باشد، ادامه داد: هنرمندان باید تصاویر آثار خود را در زمان ثبت‌نام به صورت فایل، با سیستم رنگی RGB، حداقل رزولیشن ۲۰۰، در ابعاد ۲۰ در ۳۰ جهت بررسی به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

 

تشرینی به نحوه انتخاب آثار اشاره کرد و گفت: انتخاب آثار جهت شرکت در جشنواره در ۲ مرحله انجام می‌پذیرد، نخست تصاویر آثار هنرمندان بررسی و نتیجه پذیرش آن اعلام می‌شود و در مرحله دوم انتخاب نهایی بر اساس بررسی اصل آثار ارسالی به دبیرخانه به انجام می‌رسد.

 

این مقام مسئول با اشاره به اینکه پذیرش اثر در مرحله نخست به هیچ‌وجه به معنای پذیرش نهایی و راهیابی اثر به نمایشگاه نیست، تصریح‌کرد: مازیار عمادزاده کارشناس هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، فریدون سخی‌کار کارشناس هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بندر آستارا و امین دولتخواه رئیس انجمن هنرهای تجسمی بندر آستارا؛ هیئت انتخاب آثار جشنواره هستند.

 

وی با بیان‌اینکه مازیار عمادزاده کارشناس هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، فرزاد فرجی رئیس هیئت مدیره انجمن هنرمندان سفالگر، دبیر جشنواره تجسمی فجر و محمدرضا اسلام‌پرست طراح گرافیک، عضو اصلی انجمن گرافیک ایران؛ هیئت داوری نخستین جشنواره هنرهای تجسمی آستارا هستند، گفت: به نفر اول تندیس جشنواره و جایزه نقدی ۳۰ میلیون ریالی، به نفر دوم تندیس جشنواره و جایزه نقدی ۲۰ میلیون ریالی و به نفر سوم تندیس جشنواره و جایزه نقدی ۱۰ میلیون ریالی تعلق می‌گیرد.

 

تشرینی اضافه‌کرد: در بخش نگاه مردمی نیز به یک اثر برتر تندیس جشنواره و جایزه نقدی ۱۰ میلیون ریالی در نظر گرفته شده و پنج دیپلم افتخار جشنواره ویژه آثار شایسته تقدیر نیز اهدا می‌شود.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بندر آستارا با اشاره به اینکه از چهارشنبه( ۸ دی ) ثبت‌نام و تحویل تصاویر آثار آغاز شده است، افزود: ساعت ۱۲ پنج‌شنبه( ۳۰ دی) آخرین مهلت ثبت‌نام و تحویل تصاویر آثار است.

 

وی با اشاره به اینکه پنج‌شنبه( ۷ بهمن) آثار راه‌یافته به بخش نمایشگاه اعلام می‌شود، تصریح‌کرد: پنجشنبه( ۲۱ بهمن) نمایشگاه آثار برگزیده برپا می‌شود.

 

تشرینی با بیان‌اینکه شنبه، ۳۰ بهمن ماه سال جاری اختتامیه جشنواره برگزار و از نفرات برتر تجلیل می‌شود، گفت: آستارا- بلوار خرمشهر- اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آدرس دبیرخانه و  ۰۹۱۱۹۸۱۴۵۲۲-۰۹۱۱۹۸۶۹۲۱۶ شماره تماس‌های دبیرخانه جشنواره هستند.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بندر آستارا خاطرنشان‌کرد: استاد خسرو فیروزی هنرمند پیشکسوت آستارا رئیس افتخاری جشنواره، امین دولتخواه مدیر جشنواره، فریدون سخی‌کار دبیر هنری جشنواره و خانم حمداله‌زاده دبیر اجرایی جشنواره هستند.

 

 

کد خبر 1131977

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha