رویداد ملی فهما بستر رونق فعالیت های کانون های فرهنگی هنری است

هراتی با اشاره اینکه رویداد ملی فهما بستر شناسایی و کشف استعدادهاست، گفت: این رویداد ملی نقش مهمی در رونق فعالیت کانون های فرهنگی هنری مساجد دارد.

« حسن هراتی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری  شبستان در خرم آباد، اظهار داشت:  رویداد ملی فهما نقش مهمی در رق بخشید به کانون ها مساجد و تقویت فعالیت های مسجد محور دارد.

 

مدیرکانون فرهنگی هنری حبل المتین شهرستان بروجرد، بیان کرد: رویداد ملی فهما که در بستر سامانه بچه های مسجد در گستره ایران اسلامی و با مشارکت کانون فرهنگی هنری مساجد سراسر کشور برگزار می شود، عرصه ای برای ایجادرقابت صحیح بین کانون های فرهنگی هنری مساجد است.

 

وی با اشاره به ثبت عملکرد کانون های مساجد در قالب رویداد فهما و در سامانه بچه های مسجد، افزود: کانون های فرهنگی هنری در قالب های عمومی و مناسبتی و همچنین برنامه های تخصصی فعالیت هایی را انجام و به ثبت می رسانند.

 

شناسایی و پرورش استعدادها نقطه عطف رویداد ملی فهماست

 

هراتی با بیان اینکه شناسایی و کشف استعدادها از اهداف و رویکردهای مهم کانون های فرهنگی هنری مساجد، ادامه داد: در قالب رویداد ملی فهما این مهم تقویت شده است.

 

وی ادامه داد: در این راستا کانون های فرهنگی هنری با شناسایی و کشف نخبگان و استعدادهای توانمند محلی یا حتی منطقه ای برای پرورش و تقویت این استعداد ها تلاش می کنندو این مهم نقطه عطفی برای فعالیت های کانون های فرهنگی هنری مساجد به حساب می آید.

 

هراتی با اشاره به اهمیت تقویت و حمایت از فعالیت های مسجد محور، ابراز کرد: و بایستی از ظرفیت کانون های مساجد بویژه در شناسایی، کشف و پرورش استعدادهای به خوبی بهره برداری شود.

 

وی اذعان داشت: معرفی کردن کانون‌های برتر، رونق بخشیدن به کانون‌های مساجد، جذب اقشار مختلف بویژه نوجوانان و جوانان به مسجد از دیگر شاخص های مهم فعالیت کانون های مساجد است که در رویداد ملی فهما مورد توجه قرار دارد.

 

هراتی با اشاره به فعالیت های مساجد در عرصه های اجتماعی چون پیشگیری از آسیب های اجتماعی، ادامه داد: کانون های مساجد نقش مهمی در آگاهی بخشی و فرهنگ سازی دارند.

 

وی با اشاره به فعالیت کانون های فرهنگی هنری مساجد در دوران شیوع کرونا ویروس، ادامه داد: کانون های مساجد در همان روزهای نخست شیوع این ویروس شوم در میدان مقابله با این ویروس قرار گرفتند.

هراتی اذعان داشت: کلیه فعالیتهای کانون مساجد که برای پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا در سامانه بچه های مسجد که از طریق فضای مجازی به صورت عکس، فیلم، فایل صوتی و... ثبت می‌شود.

 

وی با اشاره به فعالیت در عرصه کتاب و کتابخوانی از شاخص های سومین رویداد ملی فهماست، اظهار کرد: فعالیتهای مربوط به حوزه کتاب و کتابخوانی کانون فرهنگی هنری حبل المتین شامل  صدای کتاب، گزارش شنبه های کتاب، ثبت کتابخانه، فهرست نویسی کتاب و مسابقات کتابخوانی است.

 

هراتی با بیان اینکه فرهنگ از دیگر مولفه های مهم رویداد فهما در سال ۱۴۰۰ است، خاطرنشان کرد:  شاخص های مهم فرهنگی به شناسایی و جذب استعدادهای برتر و نخبگان و علاقمندان در کانون فرهنگی هنری مساجد منجر می‌شود.

 

وی با بیان اینکه  در حال حاضر امتیاز کانون فرهنگی هنری حبل المتین 14 هزار و ۴۶۰  امتیاز  است، افزود: کانون فرهنگی هنری حبل المتین بیشترین امتیاز را در شبستان فرهنگ کسب نموده است.

 

مدیرکانون فرهنگی هنری حبل المتین شهرستان بروجرد، اظهار کرد: این کانون فرهنگی هنری مسجد در سال 1390 تاسیس شده است و هم اکنون بیش از 111 عضو فعال دارد.

 

کانون فرهنگی هنری حبل المتین شهرستان بروجرد  دومین کانون فرهنگی هنری استان لرستان که بیشترین امتیاز را در سومین رویداد ملی فهما کسب کرده است.

 

درسومین رویداد ملی فهما با رصد و پالایش مستمر و منظم، جریان حرکت و فعالیت کانون ها ارزیابی و امتیاز دهی می شود  و با لحاظ محدودیت ها، اقتضائات جغرافیایی و ظرفیت های محلی کانون هایی فرهنگی هنری مساجد و استان ها رتبه بندی شده و پایتخت فرهنگ و هنر مساجد ایران اسلامی(پایتخت فهما) معرفی می شود.

 

فعالیت ها  و آثار ثبت شده در دو سطح استانی و ملی ارزیابی می شود و کانون های برتر بر اساس مجموع امتیاز کسب  شده  و کیفیت فعالیت میدانی خود در رواق های 12 گانه رتبه بندی شده و در هر رواق کانون برتر استان به شرط کسب حداقل امتیاز مورد نیاز به مرحله داوری نهایی راه پیدا خواهد کرد.

 

سومین رویداد ملی فهما در 12 رواق برگزار شده است، که ارزیابی ها آثار کانون های مساجد از 14 دی ماه سال جاری آغاز  و تا 30 دی ماه ادامه خواهد داشت  و نتایج نهایی تا 22 بهمن ماه همزمان با سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران  اعلام می شود.

کد خبر 1132043

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha