فعالان کانون های مساجد استان اردبیل با آرمان های ولایت تجدید پیمان خواهند بست

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل گفت: فعالان کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل همزمان با دهه بصیرت و تجدید میثاق با ولایت با حضور در مزار شهدا با آرمان های ولایت و شهدا تجدید پیمان خواهند بست.

«نادر سقاء» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اردبیل گفت: فعالان کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل همزمان با دهه بصیرت و تجدید میثاق با ولایت با حضور در مزار شهدا با آرمان های ولایت و شهدا تجدید پیمان خواهند بست.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل تصریح کرد: این برنامه همه ساله در جوار مزار شهدا با حضور اعضای کانون های مساجد به مناسبت 9 دی ماه و دهه بصیرت صورت می گیرد.

 

این مقام مسئول اظهار داشت: برای تحقق گام دوم انقلاب اسلامی نیازمند گسترش بصیرت و بسط این مسئله در بین نوجوانان و جوانان هستیم.

 

وی خاطر نشان کرد: برنامه های دهه بصیرت در کانون های فرهنگی هنری مساجد در 6 محور فرهنگی، هنری، اجتماعی، قرآن و عترت، کتاب و کتابخوانی و فضای مجازی طراحی و اجرایی خواهد شد.

 

سقاء ادامه داد: محور فرهنگی شامل برگزاری جلسه هماهنگی بزرگداشت حماسه 9 دی و هفته بصیرت و میثاق امت با ولایت در مسجد، برگزاری جلسات و حلقه های بصیرتی و روشنگری با محوریت تبیین علل و عوامل وقوع حادثه 9 دی، شرکت در مسابقات و جشنواره های استانی و کشوری(فهما)، انعکاس برنامه های این ایام کانون و مسجد در سامانه بچه های مسجد، فعالیت رادیو بصیرت مسجد (پخش نماهنگ، سخنرانی و ...)، فضاسازی مسجد و محله، برپایی ایستگاه های فرهنگی و بصیرتی، دیدار با خانواده های معظم شهدا در قالب طرح سه شنبه های تکریم، حضور گروهی در ویژه برنامه های حماسه 9 دی، برگزاری محفل شب شعر و صدور بیانیه بچه های مسجد است.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان افزود: برنامه های هنری نیز شامل برگزاری نمایشگاه فرهنگی و هنری حماسه 9 دی، اجرای سرود بچه های مسجد(ویژه این ایام)، تهیه نشریات و ویژه نامه ها، برگزاری مسابقات عکس با گوشی همراه، نقاشی کودکان، اجرای نمایش و پخش فیلم ها و کلیپ های بصیرتی در مساجد، اجرای نمایش های خیابانی و صحنه ای با موضوع بصیرت و انقلاب اسلامی و اکران فیلم های جشنواره عمار در مساجد خواهد بود.

 

سقاء بیان کرد: محور اجتماعی شامل ترویج آهنگ های پیشواز برای تلفن های همراه با موضوعات بصیرت، ولایت و انقلاب اسلامی، تغییر پروفایل افراد در فضای مجازی با موضوع بصیرت و تصاویر شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی، تجمع بیعت بچه های مسجد و اهالی محله با ولایت و برگزاری جشنواره های ورزشی و مسابقات گروهی از جمله این فعالیت ها است.

 

وی یادآور شد: برگزاری محافل انس با قرآن کریم، ختم صلوات به نیت اعتلای نظام مقدس جمهوری اسلامی، برگزاری جلسات تفسیر و مفاهیم آیات بصیرت در مسجد و منزل، پرداختن به شخصیت حضرت عمار در اسلام، برپایی روضه فاطمی و تبیین وقایع و رسالت حضرت فاطمه زهرا(س) در ایام بعد از رحلت پیامبر اسلام (ص)، تبیین مدیریت مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در دوران فتنه از جمله برنامه های قرآن و عترت به همت فعالان کانون های مساجد خواهد بود.

 

سقاء تاکید کرد: برنامه های کتاب و کتابخوانی نیز شامل برگزاری مسابقات کتابخوانی، ایجاد قفسه بصیرت و ولایت در کتابخانه مسجد، اجرای طرح شنبه های کتاب در مساجد با معرفی کتاب در موضوعات بصیرتی و انقلابی، برگزاری نمایشگاه کتاب، تحلیل و بررسی کتاب های بصیرتی و جریان شناسی دینی و انقلاب اسلامی، ارائه خدمات کتابخانه ای در درب منزل با موضوع این ایام، جمع خوانی کتاب و حضور جمعی در پویش های ملی کتابخوانی از دیگر برنامه ها است.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اعلام داشت: در محور فضای مجازی نیز برنامه های همچون ارائه و انعکاس برنامه ها و فعالیت های کانون مسجد، ارسال پیام ها از وصیت نامه و سیره شهدا در موضوعات بصیرت و ولایت مداری، پخش سخنرانی های کوتاه و برنامه های قرآنی و ...، معرفی کتاب در فضای مجازی، قرائت قرآن(هر روز یک صفحه)، تکریم مجازی از عناصر انقلابی، رزمندگان و ایثارگران و برگزاری برنامه های زنده در فضای مجازی و صحبت و گفتگو با اساتید اجرایی خواهد شد.

 

کد خبر 1132050

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha