شهادت سپهبد سلیمانی منشا بیداری و انسجام بین ملت ها و ملت ایران شد

دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: اگر از دست دادن انسانی مانند شهید سلیمانی یک ضایعه بود، اما شهادت او منشا بیداری و انسجامی در بین ملت ها و ملت ایران شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، همایش پاسداشت «عمار و مالک انقلاب» با محوریت علامه مصباح یزدی و سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی امروز (۸ دی ماه) در دفتر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.

 

«ستار هدایت خواه» در ابتدای این نشست با گرامی داشت یاد شهدای قیام مردم، شهدای عملیات کربلایی ۵، شهید سلیمانی، گفت: در آیه ۵ سوره ابراهیم «خداوند به انقلاب عظیم حضرت موسی علیه نظام فرعونی اشاره کرد و اینکه موسی قوم خود را ظلمت، جهل و گمراهی به سمت نور معنویت و انسانیت هدایت کند، برای این مبارزه باید ایام الله برای آنها یادآوری شود، یعنی روزهایی که قدرت و رحمت خداوند شامل حال ملتی شده یا سرنوشت مهمی برای یک ملت رقم زده شده، ایام الله محسوب می شود و فلسفه ایام الله آیات و نشانه هایی که دارای صبر و مقاومت مردم در میدان مبارزه با باطل و شکر گذار این نعمت ها باشند».

 

دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی در استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه ایام الله های فراوانی در کشور ایران اسلامی وجود دارد، اظهار کرد: روز ۹ دی قیام مردم ایران علیه فتنه گران بود و هشت ماه تمام توسط بدخواهان داخلی و خارجی درصدد بودند نظام اسلامی را دچار مشکل کنند، اما ملت ایران بساط آنها را برچیدند.

 

وی افزود: در دی ماه سالروز علامه بصیر انقلاب، علامه مصباح را داریم، کسی که جای خالی شهید مطهری را پر کرد و در عرصه جنگ نرم در رده پیشگامان بود و با هجمه های فکری مبارزه کرد.
 

هدایت خواه با اشاره به اینکه روز ۱۳ دی ماه سالروز شهادت سپهبد سلیمانی را داریم، یادآور شد: این شهید بزرگوار معادلات بین المللی را بهم ریخت و سرنوشت دنیای اسلامی را تغییر داد.

 

این فعال فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد گفت: اگر از دست دادن انسانی مانند شهید سلیمانی یک ضایعه بود، اما شهادت او منشا بیداری و انسجامی در بین ملت ها و ملت ایران شد و تشییع جنازه او بزرگ ترین تشییع جنازه در ایران، بغداد، کاظمین، قم و مشهد بی سابقه بود.
 

وی به ارسال پیام تاریخی امام (ره) در تاریخ ۱۳ دی ماه به گورباچف برای درهم ریختن مارکسیست اشاره کرد و گفت: در دی ماه بمباران پایگاه عین الاسد توسط سپاه پاسداران انجام شد و در تاریخ معاصر بی‌سابقه شد و مورد اصابت موشک های رعدآسا قرار گرفتند و همگان از این موضوع دچار حیرت و شکست هیمنه آمریکا و خروج آنها از منطقه شد.
 

هدایت خواه گفت: کشف حجاب رضاخانی توسط رضا خان ملعون برای غرب سازی جامعه ایران انجام شد که با مقاومت مردان و زنان مشهدی مواجه و تبدیل به حماسه شد.
 

دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در ۱۹ دی ماه عملیات کربلای ۵ به عنوان سرنوشت ساز ترین عملیات دفاع مقدس انجام شد و این ماه درس آموز برای انقلاب و جوانان است.

 

وی با بیان اینکه برای مردمی سازی و تبیین حوادث دی ماه در قالب تشکل های مردمی اقدام خواهیم کرد، گفت: از 9 دی ماه تا 19 این ماه برنامه ها مختلفی برای افزایش بصیرت و روحیه شکرگذاری خواهیم داشت و این برنامه حدود ۳۰ عنوان آغاز شده و به مرور انجام می گیرد.

 

هدایت خواه به برگزاری بزرگداشت حماسه نهم دی ماه، همایش بزرگداشت عمار و مالک انقلاب در روز ۱۲ دی ماه در دانشگاه یاسوج با حضور جوانان اشاره کرد و گفت: با همکاری بسیج دانشجویی دوره آموزشی شمس مخفف شاگردان سلیمانی با شرکت ۷۰۰ نفر از جوانان، تجلیل از مدافعان سلامت و مانیت، یعنی شهید دکتر زارعی و شهید اورنگ، نمایشگاه عکاسی، اعزام کاروان های زیارتی شهید سلیمانی، نذرواره «سرباز وطن» در روز شهادت سلیمانی و توزیع سه هزار پرس غذا و انجام برنامه های خدماتی در حواشی شهر را خواهیم داشت.

 

دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی در استان کهگیلویه و بویراحمد به اردوی جهادی برای موضوعات دندان پزشکی و پزشکی، توزیع بسته های معیشتی بین افراد نیازمند، بازدید از بیماران صعب العلاج، در دهه دی ماه اشاره کرد و ادامه داد: برگزاری جشنواره «مرد میدان» شامل همایش پیاده روی، مسابقه کوهپیمایی، مسابقات قرآنی به یاد شهید سلیمانی، برگزاری محافل قرآنی، ختم مجازی قرآنی، یادواره شهیده فاطمه اسدی برای الگو بخشی در عرصه خانواده، پویش «همسر شایسته» برای بانوان، همایش دانش آموزان دختر، برگزاری مسابقات کتاب خوانی و برگزاری روضه خانگی و همچنین تهیه و پخش سرود را خواهیم داشت.

 

وی با اشاره به پویش «سبا» که مخفف ستاد بین المللی انتقام است اشاره کرد و گفت: مسابقات کتبی از آثار علامه مصباح، ایجاد مواکب شهر و روستا، تولید و‌ انتشار آثار در فضای مجازی، نام گذاری اماکن عمومی به نام علامه مصباح، برگزاری مراسم از «حرم تا حرم»، آزادی برخی زندانیان مادر زندانی، برگزاری میزگردهای گفت و گو پیرامون ایام ۹ دی ماه تا ۱۹ دی ماه مهم ترین برنامه ها توسط گروه های مردمی، موسسات و تشکل ها خواهد بود.

کد خبر 1132071

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha