مراسم  بزرگداشت چهلمین روز ارتحال آیت‌الله مجتهد شبستری در قم برگزار شد

مراسم بزرگداشت چهلمین روز ارتحال آیت‌الله مجتهد شبستری در حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، مراسم چهلمین روز ارتحال آیت الله محسن مجتهد شبستری عضو فقید مجلس خبرگان رهبری و مجمع تشخیص مصلحت نظام، در شبستان امام خمینی(ره) حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد.

 

حجت الاسلام و المسلمین سیدرضا تقوی در این مراسم با بیان اینکه این مجلس به یاد یک عالم رشید و شخصیت شایسته شکل گرفته است، افزود: شخصیتی که از آغاز پیروزی انقلاب در خدمت امام و امامت بود تا روز آخر زندگی اش، به دنبال این نبود که صحنه‌های فعالیتش را در قالب گزارش، فیلم  و خبر منتشر کند.

 

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه من بیش از ۳۰ سال در شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز با آیت الله مجتهد شبستری همراه بودم و ایشان را به خوبی می‌شناختم، گفت: عالم فرهیخته‌ای که شاگردی شخصیت‌هایی مانند آیت الله بروجردی، محقق داماد، علامه طباطبایی و امام خمینی (ره) را کرد و سپس به تهران مهاجرت کرد و با تکیه بر اندوخته علمی و سنگر مسجد به روشنگری و بصیرت افزایی پرداخت.

 

وی همچنین با اشاره به فرارسیدن سالگرد شهادت قاسم سلیمانی، افزود: شهید سلیمانی به حضرت زهرا سلام الله علیها عشق می‌ورزید و اسلام را در بعد دیگری به دنیا معرفی کرد؛ حاج قاسم فقط یک مبارز نبود بلکه یک مفسر معارف اسلامی هم بود زیرا هر مجاهدی که قدم به اقلیم عشق می‌گذارد نگاه، شعور و رفتارش تفسیر کننده بخشی از معارف اسلامی می‌شود.

 

استاد حوزه علمیه تصریح کرد: حاج قاسم و حاج قاسم ها شاگردان مکتب ولایت و امامت هستند و ما می‌توانیم توانایی‌های مکتب ولایت فقیه که ریشه در غدیر دارد را در تربیت چنین انسان‌هایی ببینیم.

 

این مراسم از سوی دفتر رهبر معظم انقلاب در قم، جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، شورای عالی و مرکز مدیریت حوزه های علمیه، مجلس خبرگان رهبری، مجمع جهانی اهل بیت(ع)، مجمع نمایندگان طلاب، جامعه المصطفی، جامعه روحانیت مبارز، برگزار  شد،

کد خبر 1132092

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha