ابراز نگرانی استاندار گیلان از کاهش مساحت جنگل های هیرکانی

عباسی با اشاره به جنگل‌های هیرکانی که قدمتی دیرینه دارند بر صیانت از آن تاکید کرد و گفت: متاسفانه وسعت جنگل‌های گیلان کاهش یافته و این خود موجب نگرانی است.

به گزارش خبرنگار حبرگزاری شبستان از رشت، «اسدالله عباسی» امروز(چهارشنبه، ۸ دی) در حاشیه پویش «ایران سرسبز» در جمع خبرنگاران با اشاره به اهمیت نهال کاری و مشارکت آحاد مردم با مسئولان در این زمینه گفت: امروز به صورت نمادین با شعار "ایران سبز و ایران قوی" یک نهال از گونه بومی گیلان را غرس کردیم تا با همکاری مردم گامی برای سرسبزی استان برداریم.

 

استاندار گیلان کاشت نهال را وظیفه هر ایرانی دانست و افزود: این مشارکت ضمن حفظ وضع موجود جنگل‌های گیلان، موجب جایگزینی درختان از دست رفته می‌شود و باید این کار با کاشت گونه‌های بومی چون درختان سوزنی برگ و افرا باشد.

 

وی ایجاد فضای سبز و پاکی آب و هوا را از دیگر مزیت‌های این امر برشمرد و از همه مردم به ویژه گیلانیان خواست تا در امر درختکاری و حفظ طبیعت استان مشارکت گسترده داشته باشند.

 

عباسی با اشاره به جنگل‌های هیرکانی که قدمتی دیرینه دارند بر صیانت از آن تاکید کرد و بیان داشت: متاسفانه وسعت جنگل‌های گیلان کاهش یافته و این خود موجب نگرانی است و با توجه به تاکیدات رهبر معظم انقلاب در امر درختکاری، همراه و همگام با سایر مردم در سراسر کشور از امروز تا هفته درختکاری با شرکت در این پویش و کاشت نهال های بومی بر وسعت جنگل ها بیفزاییم.

 

وی اعلام کرد: تا پایان فروردین که فصل نهال‌کاری است نهال‌های رایگان از سوی منابع طبیعی در اختیار مردم قرار می‌گیرد تا آن را غرس کنند.

کد خبر 1132106

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha