برگزیدگان جشنواره ملی تئاتر مرصاد در اسلام آبادغرب معرفی شدند

آیین اختتامیه دوازدهمین جشنواره ملی تئاتر مرصاد، یادبود دومین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی و یک هزار و ۲۸۰ شهرستان اسلام آبادغرب، امروز سه‌شنبه در تالار غدیر اسلام آبادغرب برگزار شد و برگزیدگان بخش‌های مختلف معرفی و تجلیل شدند.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کرمانشاه؛  سعید نوروزی در این مراسم با اشاره به اینکه امروز در یک جنگ نرم قرار داریم خطاب به مدیران و فرماندهان این جنگ گفت : تفنگ سربازان این جنگ فشنگ ندارد و تئاتر مرصاد نیازمند بودجه و حمایت ویژه است.
 

دبیر دوازدهمین جشنواره ملی تئاتر مرصاد ضمن تشکر از اداره کل فرهنگ و ارشاد استان کرمانشاه که یک چهارم بودجه خود را به این جشنواره اختصاص داده است، افزود: در شان عملیات مرصاد نیست که ما برای پنج میلیون تومان اعتبار خواهش و تمنا کنیم و همه دستگاه‌های استان و شهرستان باید از این جشنواره حمایت کنند.
 

وی خاطر نشان کرد : امیدوارم ۲۵ اسفند که دوازدهمین جشنواره ملی تئاتر مرصاد به کار خود پایان می‌دهد دبیرخانه این جشنواره تعطیل نشود و به دبیر بعدی تحویل داده شود.
 
 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه هم در این مراسم جشنواره تئاتر مرصاد را از سه جنبه سیاسی ، فرهنگی -اجتماعی و فرهنگی مهم ارزیابی کرد و گفت: در دفاع مقدس ما از ۳۰ کشور و ملیت اسیر داشتیم و همه این کشورها به صدام کمک می‌کردند و این در حالی است که ما برای تهیه ابتدایی ترین تجهیزات مشکل داشتیم .
 
 

«بهرام فاضلی » با اشاره به اینکه نکته تلخ دفاع مقدس جریان منافق و کمک آنها به دشمن بود گفت : در دفاع مقدس هیچ مفهومی مشمئزکننده تر از کمک نیروهای داخلی به دشمن خارجی نیست و یکی از رسالت های جشنواره تئاتر مرصاد تببین این واقعیت است که امروز رسانه های بیگانه در حال تطهیر این موضوع هستند .
 

وی ارسال آثار از ۲۷ استان کشور به این جشنواره را از نظر فرهنگی و اجتماعی بسیار مهم ارزیابی کرد و افزود: این جشنواره باید به یک جشنواره فرهنگی هنری تبدیل شود تا بسترهای لازم را برای تولید محتوای خوب فراهم کند و این در حالی است که رونق این جشنواره منجر به رونق گردشگری ، اشتغال و تبادل فرهنگی خواهد شد .
 

  
در انتهای این مراسم و در بخش نمایشنامه خوانی از اجراهای  ریل ، بچه بمب ، آزر ، دبلنای ساحلی،  خون انار ، و در بخش نمایش های صحنه ای از اجراهای باهره ، ۳+۱=خاکستر،  سرگذشت نابهنگام ، قرار ، قناسه ، مکث روی ریشتر هفتم ، نقاب ، کوارتت پر ، تو در توی یک توهم و چالاوه تقدیر شد .
 
همچنین از آزاده قبادی ، عرفان دارابی ، حسین قنبری ، عبدالرضا روضئه ، آیناز کبروار ، آرش منصوری ، آیناز محمدی،  پرنیا امیری ، فاطمه پرماه ، نسرین قنبری ، میلاد کرم پور ، هومن روح تافی ، علی حسن نوری ، مازیار اسدزاده ، تیمور ایمانیان ، سامان لرستانی ، مریم گودرزی ، لیلا روغن گیره ، رحمت غلامی ، نسیم نامدار و زهرا حاجی احمدی در بخش های موسیقی،  صحنه خوانی ، خوانش گری ، کارگردانی و نمایشنامه نویسی تقدیر شد .
 

همچنین در بخش نمایش صحنه ای از محمدعلی عمادی ، صادق نوذرنژاد ، مهدی زارعی ، پوریا فتاحی ، گودرز رضایی ، داود پارسا ، شکوفه عاشوری ، نسرین احمدی ، آرزو رضا کرمی ، محسن جلالی،  جهانگیر نکویی ، آرش منصوری ، محمدرضا آرین فر و راضیه فصیح در بخش های مختلف تقدیر شد

کد خبر 1132130

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha