مومن واقعی باید همواره روی باز داشته باشد

حجت الاسلام راشد یزدی با بیان اینکه شادی و نشاط موجب طول عمر انسان می‌شود، گفت:مومن واقعی نیز باید همواره روی باز داشته باشد تا بتواند حس و حال خوب را به اطرافیان خود منتقل کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، حجت الاسلام «کاظم راشد یزدی» در سلسله جلسات سخنرانی حرم مطهر رضوی که در رواق امام خمینی(ره) برگزار شد، به حدیثی از رئیس مکتب تشیع؛ حضرت امام جعفر صادق(ع) اشاره کرد و گفت: نخستین نشانه اهل بهشت از منظر این امام معصوم «وَجْهٌ مُنْبَسِط» یعنی چهره گشاده است، پیامبر اکرم(ص) همواره چهره‌ای متبسم و خندان داشتند به طوری که هرکس ایشان را می‌دید دلش شاد می‌شد، مومن واقعی نیز باید همواره روی باز داشته باشد تا بتواند حس و حال خوب را به اطرافیان خود منتقل کند.

 

سخنران حرم مطهر رضوی تصریح کرد: کسی که چهره خندان دارد قطعا دلش نیز آرام است و با وجود تمام مشکلات زندگی باز هم سعی می‌کند حال دلش را خوب نگه دارد چرا که از نظر علمی ثابت شده که هر اندازه انسان تفکرات خوب و مثبت داشته باشد به همان میزان نیز مشکلات زندگی برای او آسان می‌شود.

 

حجت الاسلاسلام راشد یزدی با بیان اینکه شادی و نشاط موجب طول عمر انسان می‌شود، اظهار کرد: مشکلات و سختی‌ها در زندگی همه انسان‌ها وجود دارد ولی کسی که همواره به سختی‌ها و مشکلات زندگی فکر کند قطعا سلامتی خود را از دست می‌دهد.

 

وی «لِسانٌ لَطیفٌ» یعنی نزم زبانی را از دیگر نشانه‌های اهل ایمان و بهشتیان دانست و ابراز کرد: کسی که به خدا و روز جزا ایمان دارد زبانی لطیف و نرم دارد و دیگران را با کلام خود نمی‌آزارد.

 

سخنران حرم مطهر رضوی خاطرنشان کرد: کسی که ایمان دارد و در روز قیامت شایستگی ورود به بهشت برین را پیدا می‌کند، همواره در سخن گفتن ادب و نزاکت را رعایت کرده و هرگز حرف زشت و ناروا بر زبانش جاری نمی‌کند.

 

حجت الاسلام راشد یزدی اظهار کرد: سومین نشانه بهشتیان « قَلْبٌ رَحیم» یعنی قلب مهربان و رئوف است. کسانی که دل مهربان دارند و نسبت به دیگران دلسوز هستند حتما اهل بهشت خواهند بود چرا که کانون زندگی انسان دل است و کسی که دلش مهربان و رحیم باشد جلوه‌ای از رحمانیت خداوند بر روی زمین خواهد بود.

 

وی بیان کرد: دل انسان مانند آئینه است اگر انسان صفاتی مانند کینه، بدخواهی و سوء ظن را در دل خود جای دهد وجودی ناپاک خواهد داشت و چنین شخصی هرگز به بهشت راه پیدا نخواهد کرد.

 

سخنران حرم مطهر رضوی «یَدٌ مُعْطیَة»؛ دست دهنده را چهارمین علامت اهل بهشت از منظر امام صادق(ع) دانست و ابراز کرد: بخشندگی یکی از صفات خداوند است و کسی که دست دهنده دارد و بخشنده است همواره مورد رحمت پروردگار است و در روز قیامت نیز پاداش این صف او راهیابی به بهشت جاودان است.

کد خبر 1132131

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha