باید همه تلاش خود را برای بالا بردن توانمندی رسانه‌ها به کار بگیریم

سردار شاهوارپور با بیان اینکه رسانه‌ها باید به دنبال اطلاعات واقعی باشند و مسائل را بر اساس برداشت شخصی تحلیل نکنند گفت: باید همه تلاش خود را برای بالا بردن توانمندی و تقویت رسانه‌ها به کار بگیریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «سردار حسن شاهوارپور» امروز (چهارشنبه ۸ دی) در آیین اختتامیه ششمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر در خوزستان اظهار کرد: موضوعی که امروز به عنوان یک رویکرد جدید بخش قابل توجهی را در کلیت زندگی اشغال می‌کند، رسانه است.

 

فرمانده سپاه حضرت ولی عصر (عج) خوزستان افزود: رسانه‌های مکتوب در کشور دارای سابقه طولانی هستند ولی رسانه جدید و وضعیتی که امروز فضای مجازی با آن مواجهیم، هم بی‌سابقه بوده و هم جهش این رسانه بسیار سریع و تحولی در حال انجام است و توانسته ارتباطات را در تمام حوزه‌ها به هم نزدیک کند و تحت تاثیر قرار دهد.

 

وی اضافه کرد: ورود به این عرصه یک امر لازم و واجب است که همه مجموعه‌ها به ویژه حاکمیت باید با هر رویکردی توجه ویژه‌ای نسبت به رسانه و به ویژه فضای مجازی داشته باشند و نمی‌توان از آن غفلت کرد.

 

سردار شاهوارپور با بیان اینکه در فتنه سال ۸۸ رسانه با تیزبینی جبهه خودی را به مردم نشان داد اضافه کرد: صرفا بالا بردن حساسیت از سوی رسانه‌ها نسبت به حوزه طبیعی کفایت نمی‌کند و باید در حوزه فرهنگی و اجتماعی نیز حساسیت ایجاد کرد.

 

وی با اشاره به اینکه اثر جبهه فرهنگی در طولانی مدت قابل مشاهده است عنوان کرد: دشمن با تیزبینی فرایندی را دنبال می‌کند و آن ایجاد اختلاف و نا‌امیدی میان مردم است که در این راستا رسانه‌ها باید پیشقدم شده و به عنوان پیشقراول همچون دیده‌بانی که نزدیک برج ایستاده صحنه را ببیند و وضعیت را تحلیل و شفاف‌سازی کند.

 

فرمانده سپاه ولی عصر (عج) خوزستان تاکید کرد: هرچه در کشور با هم‌افزایی، همگرایی و هماهنگی بیشتر جبهه خودی حرکت کنیم نتیجه کار بهتر خواهد بود ولی در مقابل هرچه به سمت منیت برویم پژواک صدای ضعیف‌تری خواهیم داشت و دشمن برای پیشبرد و عملی کردن اهداف و برنامه‌های خود راحت‌تر سریع‌تر وارد عرصه می‌شود.

 

وی اذعان کرد: با توجه به اینکه دشمن امکانات بیشتری در اختیار دارد و خیلی سریع می‌تواند مسائل را تغییر دهد از این رو باید به دنبال اطلاعات واقعی باشیم و مسائل را بر اساس برداشت شخصی تحلیل نکنیم.

 

سردار شاهوارپور با اشاره به اینکه باید همه تلاش خود را برای بالا بردن توانمندی رسانه‌ها به کار بگیریم تصریح کرد: خوزستان در میان رسانه‌های کشور از رتبه بالایی برخوردار است ولی باید باز هم تقویت شود تا بتوانیم به پله‌های انتهایی در رقابت‌های بین‌المللی پاسخی برای دشمنان داشته باشیم.

 

وی همچنین در خصوص شخصیت سردار سلیمانی بیان کرد: برای ایشان مهم نبود کاری که انجام می‌دهد و جلو می‌برد به تخصص و حرفه او می‌خورد یا نه بلکه هدف این شهید بزرگوار گره‌گشایی کردن از کار دیگران بود و با این دید به مسائل نگاه می‌کرد.

 

فرمانده سپاه ولی عصر (عج) خوزستان با تاکید بر اینکه شخصیت حاج قاسم باید در جامعه جاری و ساری شود خاطر نشان کرد: نباید به ایشان صرفا به عنوان شخصیتی نگریست که خدمات ارزنده‌ای را در جوامع انجام داده بلکه باید شخصیت وی را به گونه‌ای ببینیم که امروز هم قابل تعمیم است و در مسیر آن حرکت کنیم.

 

وی یاد آور شد: مقام معظم رهبری از حاج قاسم به عنوان یک مکتب یاد کردند از این رو باید ابعاد زندگی این شهید قابل تعمیم باشد و به عنوان الگویی ارزنده از ایشان استفاده کرد.

 

کد خبر 1132203

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha