راه‌اندازی ۱۶۰ شبکه رسانه‌ای علیه نظام جمهوری اسلامی/ رسانه‌ها امیدآفرینی را در جامعه تزریق کنند

محمدیان بر تزریق امیدآفرینی در جامعه توسط اصحاب رسانه تاکید کرد و گفت: ۱۶۰ شبکه فارسی زبان علیه نظام جمهوری اسلامی جهت ایجاد اختلاف میان اقوام راه‌اندازی شده و در حال تولید برنامه هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «عباس محمدیان» ظهر امروز (چهارشنبه ۸ دی) در آئین اختتامیه ششمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر خوزستان، با تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه (س) و دومین سالروز شهادت شهید سلیمانی اظهار کرد: صحنه‌های تشییع سردار دل ها در خوزستان در تاریخ ماندگار شده است.

 

رئیس سازمان بسیج رسانه کشور با بیان اینکه اگر امروز بیانات حکیمانه مقام معظم رهبری در وصف مکتب حاج قاسم نبود شاید جریان رسانه‌ای غرب این عظمت بزرگ انقلاب را تحریف می‌کرد افزود: اگر امروز بتوانیم واژگان تحریف را بشکنیم قطعا می‌توانیم تحریم را هم از میان برداریم.

 

وی با اشاره به اینکه ما امروز در جنگ روایت‌ها زندگی می‌کنیم و روایت‌ها با حکمرانی خود افکار عمومی و تاریخ را روایت می‌کنند ادامه داد: رسانه‌ها باید روایت‌ها را بر اساس صراحت، صداقت و صلابت بیان کنند و در جنگ روایت ها باید پیشتاز باشند تا دیگران به ویژه دشمنان آنها را به دلخواه روایت نکنند.

 

محمدیان با بیان اینکه در ادبیات جنگ روایت‌ها هر آن چیزی که در دیده‌بان دوربین‌ها و قلم‌ها قرار دارد باید با یک معیار سنجش و شاخص بر اساس واقعیت بیان شود اضافه کرد: نباید در بازی رسانه غرب خواسته یا ناخواسته گرفتار شویم.

 

وی با اشاره به اینکه جنگ رسانه‌ای دشمن علیه نظام به منظور ایجاد تعارضات هویتی آغاز شده تصریح کرد: دشمن در تلاش است از صدور تمدن ناب اسلامی جلوگیری کند که رسانه‌ها باید خط شکن این جنگ‌ها باشند.

 

رئیس سازمان بسیج رسانه کشور با بیان اینکه باید سند تحولی جبهه رسانه و آرایش رسانه‌ای کشور را با کمک وزارت ارشاد تبیین و یک سند راهبردی را به ظهور و بروز برسانیم اذعان کرد: هر کسی که در حوزه رسانه قلم و دوربین به دست می‌گیرد باید افق آموزش خود را تقویت کند.

 

وی با اشاره به اینکه در جنگ روایت‌ها عقب هستیم چون سواد کافی را در این زمینه کسب نکردیم گفت: هر کسی در حوزه رسانه اخلاق را زیرپا بگذارد مطمئناً در حوزه تعارض هویتی دچار دوگانگی شده است.

 

محمدیان بر تزریق امیدآفرینی در جامعه توسط اصحاب رسانه تاکید کرد و افزود: در دهه تکنولوژی و عصر ارتباطات نمی‌توان قدرت رسانه را نادیده گرفت و مدیران نیز باید به این باور برسند که امروز رسانه حرف اول را می‌زند و می‌تواند قدرت‌نمایی کند.

 

وی با تاکید بر ظرفیت‌های عظیم رسانه‌ای داخلی و تاثیرگذاری آن بر افکار جامعه خاطر نشان کرد: امروز ۸۰ میلیون شهروند خبرنگار داریم که در بسیج افکار عمومی و پس زدن و ناکام گذاشتن جنگ نرم دشمن، توانسته‌اند به موفقیت‌های چشمگیری در عرصه اطلاع‌رسانی و تنویر و هدایت افکار عمومی دست پیدا کنند.

 

رئیس سازمان بسیج رسانه کشور بر لزوم تقویت همگرایی و هم افزایی میان بسیج رسانه و خانه مطبوعات تاکید کرد و با بیان اینکه نباید اختلاف سلیقه به اختلاف عقیده تبدیل شود اضافه کرد: ۱۶۰ شبکه فارسی زبان علیه نظام جمهوری اسلامی جهت ایجاد اختلاف میان اقوام راه‌اندازی شده و در حال تولید برنامه هستند و اخبار را با ضریب منفی در کمترین زمان به دنیا مخابره می‌کنند.

 

وی با بیان اینکه در آستانه تصویب بودجه ۱۴۰۱، مطالبه اصحاب رسانه از نمایندگان مجلس باید افزایش اعتبارات حوزه رسانه باشد ابراز کرد: وزیر ارشاد هم قول داده که بیمه خبرنگاران حل می‌شود.

 

محمدیان با اشاره به اینکه در سند تحولی اجازه نمی‌دهیم که کم توجهی‌های این ۴۰ سال تداوم پیدا کند ادامه داد: از رسانه‌های مستقل، حرفه‌ای و با مرجعیت محلی در سند خود با قدرت حمایت می‌شود.

 

وی با بیان اینکه استان خوزستان می‌تواند به قطب تربیت رسانه‌های تراز انقلاب کشور تبدیل شود یاد آور شد: رسانه‌ها باید به سمت حرفه‌ای شدن حرکت کنند.

 

کد خبر 1132279

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha