حاج قاسم معتقد بود کسی که می خواهد برای نظام جمهوری اسلامی کار کند نباید شرط و شروط بگذارد

جچت الاسلام قمی مکتب حاج قاسم را گره گشا دانست و به خاطره درس آموز خود از حاج قاسم اشاره و تأکید کرد: مکتب حاج قاسم را باید رمزگشایی کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ حجت الاسلام محمد قمی، صبح پنجشنبه(9 دی) در آیین اختتامیه دوره روایتگری مکتب سلیمانی که بیش از یک هفته با حضور راویانی از سراسر کشور در استان کرمان برگزار شد؛ در سخنانی تبیین سطوح مکتب مشعشع حاج قاسم را شعبه ای از مکتب امام(ره) که حقیقت مکتب اسلام را در این عصر پیشِ رو قرار داده است؛ عنوان کرد.

 

 

ریییس سازمان تبلیغات اسلامی کشور مکتب حاج قاسم را گره گشا دانست و با بیان اینکه امروز حتماً روایت کردن از حاج قاسم و شخص و شخصیت و مکتب او که ملهم از اسلام است، تحول در این جامعه دلداده حاج قاسم ایجاد می کند.

 

 

وی ادامه داد: اینکه بضاعت های فکری و روحی و مالی و سازمانی ما کم است، تقاوتی در ماهیت سازمان تبلیغات ایجاد نمی کند و سازمان تبلیغات یعنی شما و امروز که یکی از فرزندان برومند این مکتب را رمزگشایی می کند در واقع اسلام ناب را ترویج می کند.

 

 

حجت الاسلام قمی با یادآوری این نکته که امام راحل فرمودند آثار تمدن اسلام را در ابنیه جستجو نکنید؛ تصریح کرد: این مکتب انسان هایی را پرورانده که عظمت اسلام است و حاج قاسم در همین زمانه و در همین شهر و با همین مردم زندگی کرده و برخاسته از دل همین مردم مستضعف است.

 

 

وی اظهار کرد: نزدیک شدن به این نقطه کانونی و روایت آن توسط شما برای مردم، حقیقت تبیین روایت اسلام ناب است.

 

 

رییس سازمان تبلیغات اسلامی کشور با تأکید بر اینکه مردم باید حاج قاسم را برای هم روایت کنند گرچه باید مهارت آن را دانسته و محتوا داشته باشند؛ در ادامه به خاطره درس آموز خود از حاج قاسم اشاره کرد.

 

 

وی در این باره گفت: یک بار که بیت رهبری رفته بودم، با خود گفتم محضر رهبری عرض خواهم کرد که بدون بودجه و اعتبار که نمی شود کار کرد، همه از ما انتظار دارند و...در همین حین با حاج قاسم در حیاط بیت همراه شدیم و بدون آنکه من حرفی بزنم، ایشان شروع به صحبت کرد و به من گفت «به نظر من جمهوری اسلامی آنقدر مقدس است که اگر کسی می خواهد برای آن کار کند، نباید شرط و شروط بگذارد باید خودش شروط را محقق کند».

 

 

حجت الاسلام قمی با بیان اینکه امروز معنی کرمان عوض شده؛ اظهار کرد: اگر امروز مکتب حاج قاسم را برای مردم رمز گشایی نکنید مثل بقیه سرمایه هایی که از کنار آن گذشتیم، می شود زیرا ما مکتب امام را هم روایت نکردیم.

 

 

وی با اشاره به اینکه برکات و عواید خون حاج قاسم همچنان می جوشد، تأکید کرد: دوره های بعدی روایت گری باید بین المللی و  برای مردم کشورهای دیگر در نظر گرفته شود.

 

کد خبر 1132335

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha