مربی محوری، لازمه ارتقاء مهارت کودکان در مهدهای کودک است

به گفته حاجیان زاده، در مراکز و مهدهای کودک به جای کتاب محوری بایستی مربی محور باشیم تا بتوانیم مهارت‌های کودکان را ارتقا دهیم.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، معاون وزیر و رئیس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک در کمیته استانی انتقال مهدهای کودک اظهار کرد: سازمان تعلیم و تربیت کودک به فرمان مقام معظم رهبری ایجاد و منجر به یکپارچگی در تعلیم و تربیت شده است.

 

علیرضا حاجیان زاده با اشاره به اینکه از 8 میلیون کودک، بیش از ۶ میلیون تمام وقت در اختیار خانواده هستند و تحت پوشش مراکز ما نیستند، افزود: به همین منظور یکی از رسالت‌های اصلی ما بحث توانمندسازی خانواده ها است و هر خانه را به مثابه یک مرکز می دانیم.

 

وی اضافه کرد: کودکانی که تحت پوشش مراکز و مهد های ما هستند نیز لازم است با برنامه ریزی های دقیق و کسب آمادگی کافی وارد آموزش های رسمی مدرسه شوند.

 

این مسئول گفت: ما دو وظیفه مهم را بر عهده داریم؛ نگهداری کودکان با حساسیت بالا به جهت ایمنی، بهداشت و سلامت که این اصلی ترین دغدغه ما است و همچنین آموزش آنان با محتوا و مدل کار کودکانه نه به صورت آموزش رسمی مدارس اجرا می شود.

 

معاون وزیر و رئیس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک خاطرنشان کرد: در مراکز و مهدهای کودک به جای کتاب محوری بایستی مربی محور باشیم تا بتوانیم مهارت‌های کودکان را ارتقا داده و بایستی با یک برنامه ریزی تخصصی امورات را پیش ببریم.

 

این مقام مسئول بیان داشت: ضرورت دارد دانش مربیان را نیز ارتقا دهیم تا به شکل کاملاً حرفه ای مهارت ها را کسب کنند و بتوانند تجربیات خود را مبادله نمایند.

 

حاجیان زاده در پایان اظهار امیدواری کرد که بتوانیم تا پایان سال استانداردهای لازم را ایجاد کرده و مجوز های جدید مراکز را صادر کنیم.

 

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان در این جلسه ضمن خیر مقدم به مهمانان وزارتی و بیان مصوبات جلسه قبل، اظهار داشت: ۷۶۷ مرکز فعال با  ۸۵۱ کلاس و بیش از ده هزار و هفتصد نوآموز در استان زنجان وجود دارد.

 

حسن مظفری گفت: همکاری خوبی در راستای انتقال محتوای کودک با اداره کل بهزیستی است انجام شده است که از مدیر کل این سازمان و تمامی همکاران تقدیر و تشکر می کنم.

 

وی گفت: استان زنجان با ۲۰۰ هزار دانش‌آموز که نزدیک ۱۳ هزار آن در دوران ابتدایی هستند در زمینه آموزش های مجازی و حضوری عملکرد خوب و مطلوبی داشته است.

 

محمدی مدیر کل بهزیستی استان نیز گفت: سازمان بهزیستی تعامل و همکاری لازم را در زمینه انتقال مهدهای کودک داشته است و تا به اینجا بدون هیچ مشکلی این انتقال صورت گرفته است.

 

گفتنی است در این جلسه اعضا حاضر به بیان نقطه نظرات وپیشنهادات خود پرداختند.

کد خبر 1132346

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha